Hvor langt kører en moderne BMW V8 på en l~
Fra : Frederik C

Dato : 22-11-05 23:17

Som opfølgning på den tidligere diskussion

ca. 3,9 km/l i snit...

http://www.autocarmag.com/RoadTest_FullData.asp?RT=217722

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-11-05 23:58

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Som opfølgning på den tidligere diskussion
> ca. 3,9 km/l i snit...

For det første så er der tale om US gallons, og dermed er forbruget i den
pågældende test 4.7 km/l.

For det andet var min pointe i den diskussion, at forbruget i høj grad
afhænger af føreren. Det var derfor slet ikke svært at finde en test af
samme bil, hvor forbruget er 8.2 km/l eller næsten 75% længere på literen:

http://www.motorweb.no/artikler/tester/bmw/2004_05_22_645ci/2004_05_22_645ci_s4.htm#motorweb_mener

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-11-05 00:10

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> For det første så er der tale om US gallons, og dermed er forbruget i den
> pågældende test 4.7 km/l.

Ups der var jeg liiige hurtig nok. Den er sgu god nok. Det er imperial
gallons og altså kun 3.9 km/l. Nå, men jeg fandt altså en test hvor man får
dobbelt så mange kilometre ud af samme bil.

Når jeg så fortæller at dem der kun får 3.9 km/l i en BMW 645Ci, er de samme
der kun får 12.5 km/l i en Skoda Octavia 1.9 TDI PD, ja så tror jeg nok de
fleste ved at deres cheftester sikkert hedder "Blyfod" til mellemnavn

Fra : Frederik C

Dato : 23-11-05 09:32

> [...]
> samme der kun får 12.5 km/l i en Skoda Octavia 1.9 TDI PD, ja så tror jeg
> nok de fleste ved at deres cheftester sikkert hedder "Blyfod" til

Skulle også lige til at råbe og skrige... ;)

Jeg er godt klar over, at i en sådan test får den noget pedal... Synes blot
det var morsomt.

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-11-05 10:08

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in news:438398df$0$8770
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> http://www.autocarmag.com/RoadTest_FullData.asp?RT=217722

Andre end mig der undrer mig over der står 'M6' i titlen, mens der angives
en v8 som motor. Mig bekendt sidder der da en v10'er i M6'eren?

/lars

Fra : Bo Velschow

Dato : 23-11-05 13:40

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Andre end mig der undrer mig over der står 'M6' i titlen, mens der angives
> en v8 som motor. Mig bekendt sidder der da en v10'er i M6'eren?

Jeps, der er vist smuttet et eller andet for dem. Motoren er vist den 4.4
V8, der bl.a. sidder i 645 - mens hjulmonteringen i artiklen så vidt jeg kan
se svarer til M6 (645 kører "kun" på 245/45R18 ).
http://www.rsportscars.com/eng/cars/bmw_m6.asp (står til at bruge omkring
14.8 l per 100 km).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-11-05 17:58

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

> Andre end mig der undrer mig over der står 'M6' i titlen, mens der angives
> en v8 som motor. Mig bekendt sidder der da en v10'er i M6'eren?

Jeg så det godt, men resten af specs var for 645'eren, så jeg regnede med at
det måske var en markedsførings-ting eller nåed.

BMW har ofte haft special modeller i enkelte lande. L7 i USA, M745i i
Sydafrika, diverse SE modeller i UK, Bavaria modeller flere steder, og jeg
så netop at de nu introducerer en 320si i ihvertfald tyskland, med bl.a. en
173 hestes 2 liters række-4'er.