farve på forlygtepærer
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-11-05 13:09

Hej

Læste lige
http://www.bilboksen.dk/default.asp?WMFN=WebCmNewsArticle&WMFT=O&NEWSID=19

Omkring farvning af positionslys
>Må der sættes andre farver positionslys pære i forlygten end hvid?

Nej. Positionslys skal være hvidt, medmindre lygten er sammenbygget
med en Fjern- eller Nærlyslygte som afgiver gullig farve. I dette
tilfælde må positionslyset dog gerne have denne farve.<

Synes ellers jeg havde læst et sted at dette ikke gælder mere, men
hvis det er rigtigt må man altså ikke have blålig eller grønligt
skær fx
http://thansen.dk/product.asp?c=625131788&n=1200283591&pn=1227375506
men
http://thansen.dk/product.asp?c=625131788&n=1200283591&pn=1227375507 er
da helt sikkert okay så?

Fra : Brizz

Dato : 19-11-05 22:28

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
>
> Synes ellers jeg havde læst et sted at dette ikke gælder mere, men
> hvis det er rigtigt må man altså ikke have blålig eller grønligt

Er 99% sikker på du IKKE må sætte andre farver i. Blå hører fx kun til
udryknings køretøjer.
Er selv i mine unge daget blevet stoppet i min bil fordi der sad grønne
pos. pærer i.

--
Mvh Brian
--