DVD i bilen.
Fra : Morten Dahl

Dato : 18-11-05 20:19

Hej med jer
Jeg har mig sådan et Sony CDX-MP40 anlæg i min bil. Og så har jeg købt mig
en DVD afspiller med en 7" skærm som jeg gerne vil have monteret i bilen,
sådan at jeg kan høre lyden i hele bilen, altså ind over bilens højtalere,
og jeg har også sådan en Bus indgang på anlæget, men jeg kan ikke skifte
anlæget over sådan at lyden kommer over. Sådan som jeg læser det så kan jeg
koble en cd-boks på, og der er jo sådan et special kabel fra boksen og til
anlæget, og så er der et fonokabel som skal overføre lyden fra boksen til
anlæget. Kan jeg ikke gøre et eller andet sådan at jeg kan kommet til at
skifte anlæget over til en ekstern enhed (DVD-en), så jeg får lyden ud.

Mvh
Morten Dahl

Fra : Patrick @ nobo-desig~

Dato : 19-11-05 15:48

> [...]
> at skifte anlæget over til en ekstern enhed (DVD-en), så jeg får lyden ud.

Hej Morten,

dit indlæg hører til i dk.teknik.lyd.bilstereo...

Et kort svar:

Du kan med stor sandsynlighed indtille i MP40'eren's menu, hvilken lydkilde
boksindgangene skal bruges til. Altså om det er en boks, eller om det er
alm. lyd fra anden ekstern kilde.

/Patrick

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-11-05 00:06

Hej Patrick og alle i andre

Det er ikke sådan at du ved hvordan jeg lokker den til det, for jeg har
kikket i manualen, og kan ikke finde noget om hvordan jeg får den til det,
men der står at afspilleren kan genkende om der er en MD, CD eller
MP3-afspiller som er koblet til, men hvordan den gøre står der ikke noget
om.

Mvh
Morten

Fra : Patrick @ nobo-desig~

Dato : 20-11-05 10:39

> [...]
> men der står at afspilleren kan genkende om der er en MD, CD eller
> MP3-afspiller som er koblet til, men hvordan den gøre står der ikke noget

Hej igen,

jeg har kigget nettet lidt igennem, og bl.a. fundet en servicemanual... den
siger ikke så pokkers meget, men nok til at du formentlig ikke kan tilslutte
andre kilder end hvad headunit'en kan godkende. (changer etc.)

Altså busindgangen virker ikke som decideret audio-in... et forslag vil være
at kontakte f.eks. Pit-stop på Søren Frichsvej, 8230 Åbyhøj. De er
autoriseret Sony center. Mon ikke der er blevet solgt et par MP40'ere
igennem tiden?!

Ellers har jeg en MP80'er til at ligge, jeg ikke rigtig bruger til noget...

/Patrick

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-11-05 14:39

Ja jeg må lige tage en snak med dem. Kan den der MP80'er lave tricket? Hvad
er prisen evt.?