Hvor langt på literen i en Omega?
Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 03:26

Tænkte over hvor langt en Omega st.car med en 2.2 16V og 2.5 v6 kunne
finde på at gå på literen ved overvejende motorvejs kørsel og lidt by.
Det er en der kunne ligge i en årgang 01-02
Kan desværre ikke se på hvorlangtpaaliteren.dk hvad den siger da jeg
ikke kan afvikel .asp sider heroppe fra.
Nogen der har nogen erfaring?

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-05 09:17

> Nogen der har nogen erfaring?

Som Claus Petesen skrev nedenunder:

"Træk et par km fra det, der oplyses fra producenten".

I virkeligheden er det umuligt at bruge andres brændstofforbrugs-eraringer
til ret meget. Selv i det samme eksemplar af en given bil, ville folk opleve
helt forskellige resultater.

Hvor bliver der kørt..? Hvornår bliver der skiftet gear..? Hvor hurtigt
accelereres der..? Hvor ofte bremses der..? Hvor forudseende er bilisten i
forhold til den øvrige trafik..? Hvor lange er turene..? Hvilken årstid er
det..? Hvor meget skrammel vejer i bagagerummet..? etc, etc, etc.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 09:39

> [...]
> er en der kunne ligge i en årgang 01-02
> Kan desværre ikke se på hvorlangtpaaliteren.dk hvad den siger da jeg ikke

Ingen erfaringer med Opelloer, men jeg kan da kigge for dig:
hvorlangtpaaliteren.dk oplyser 10,4 km/l for en 2,2 16v, svj kan se bliver
2,5 til 2,6 ca. deromkring 2001 tallene variere lidt fra 9,3 - 9,5 km/l

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 18-11-05 11:50

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en der kunne ligge i en årgang 01-02
> Kan desværre ikke se på hvorlangtpaaliteren.dk hvad den siger da jeg ikke

BilRevyen 2002 oplyser et "EU-mix" på 10.2 hhv. 9.3 km/l for 2.2 hhv. 2.6
(Comfort St.W.) (med forbehold for fejl; BilRevyens data er desværre ikke
altid fejlfri... :-/ ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Mogens

Dato : 18-11-05 18:32

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message

> [...]
> er en der kunne ligge i en årgang 01-02
> Kan desværre ikke se på hvorlangtpaaliteren.dk hvad den siger da jeg ikke

Begge biler finder man på den nævnte web:
2.2 16V = 10,4 km/l
2.5 V6 = 9,4 km/l

Min Omega 3000 24V (3.0i-24 R6) kørte omkring de 10 km/l - så vidt jeg
husker
--
Mvh Mogens

Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 22:45

Mogens skrev:
> [...]
> 2.2 16V = 10,4 km/l
> 2.5 V6 = 9,4 km/l
>
> Min Omega 3000 24V (3.0i-24 R6) kørte omkring de 10 km/l - så vidt jeg

Så det er ikke helt umuligt at holde de 9,4 i en 2.5(2.6)

--
Mvh Brian

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-05 16:01

> Så det er ikke helt umuligt at holde de 9,4 i en 2.5(2.6)

Sikkert ikke. Jeg plejer at ligge ca. 2 km/l under det officielle snit (1
eller 5 km/l under er også muligt...), men det kommer jo vældig meget an på
om du kører 2 x 50 km på landevej med blød hat hver dag eller om du skal
igennem 30 minutters by- og køkørsel. Jeg tror at du får det bedste bud ved
at se hvor langt du er fra det officielle snit med din nuværende bil og så
overføre det til den nye.

Leo