Lov om dæk
Fra : Allan Hansen

Dato : 17-11-05 21:28

Hej

Er der nogen der ligger inde med et link til reglerne for dæk på biler og
vogntog, så ville jeg blive glad.

Mvh AJH

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 21:36

Er der noget specifikt du vil vide?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-11-05 21:57

> Er der noget specifikt du vil vide?
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ja, er det lov pligtigt at køre med pigdæk på trailer (max 3500 kg), hvis
bilen er monteret med det?

Er det også gældende for vinterdæk?

Eller betragtes bil og trailer som 2 selvstændige enheder i vogntoget?

Jeg ved at over 3500 kg total gælder det 2 enheder.

Mvh AJH

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 22:09

On Thu, 17 Nov 2005 21:56:56 +0100, "Allan Hansen"
<ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote:

>Ja, er det lov pligtigt at køre med pigdæk på trailer (max 3500 kg), hvis
>bilen er monteret med det?

>--

Nej, det er det ikke.

>--

>Er det også gældende for vinterdæk?

>--

Heller ikke.

>--

>Eller betragtes bil og trailer som 2 selvstændige enheder i vogntoget?

>--

Ja, de har jo også hver sin nummerplade.

>--

>Jeg ved at over 3500 kg total gælder det 2 enheder.

>--

Ikke helt.

På biler over 3500 kg. kan du montere pigdæk akselvis. Det gælder både
forvogn og hænger - trækker og trailer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Hansen

Dato : 17-11-05 22:44

> [...]
>
> Ikke helt.
>
> På biler over 3500 kg. kan du montere pigdæk akselvis. Det gælder både

Jeg takker, Hvor finder du det beskrevet?

Mvh AJH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-11-05 23:11

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg takker, Hvor finder du det beskrevet?

Det er almen viden for en lastbilchauffør.

Når de kører så langt har de ikke andet at lave end at læse i færdselsloven,
bekendtgørelse for motorkøretøjer m.m. Fartpiloten klarer alt kørslen.

:)
--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 23:31

On Thu, 17 Nov 2005 22:44:26 +0100, "Allan Hansen"
<ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg takker, Hvor finder du det beskrevet?

>--

Jeg er ikke meget for at give PHK ret, men det er bare noget jeg véd.

At det ikke er noget jeg har læst under kørslen, det er så en anden
sag.

Jeg er blevet for gammel til at sidde og finde links for andre, og jeg
har ikke rigtigt noget at bevise overfor mig selv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-11-05 09:48

> Jeg er blevet for gammel til at sidde og finde links for andre, og jeg
> har ikke rigtigt noget at bevise overfor mig selv.

Jo, at du ikke er så gammel som du føler dig,

lige nu.

--
mvh Uffe (kun 7 år, men siger ikke hvor mange gange
Sierra 2,0i DOHC