306 helt uden strøm! Kun et par lamper i i~
Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 17-11-05 19:09

Naboens 306 døde efter at have været startet i ca 5 min her til morgen. Gik
ud i et hug. Derefter er der KUN lys i "Stop" lampen og motorfejlslampen i
instrumentpanelet. Og så kan selvstarteren tørne motoren.

Og det er alt. Intet lys kan tændes i lygter eller kabine. Der er kun liv i
de to lamper i instrumenterne. Alle sikringer er fine og har været rykket i.

En ting er at der er en motorfejl, men virker det ikke helt tåbeligt at man
ikke kan tænde lyset? Sæt man holdt på en vej midt om natten. Livsfarligt.
Vi kan jo dårligt trække den til værksted.

Nogen der har en ide? Udover at sætte ild til bilen altså (det er altså en
306 og ikke 307). X-)

FOCs
(som sætter pris på gamle simple biler)
RR 84'

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-11-05 19:30

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> wrote in message
> [...]
> ikke kan tænde lyset? Sæt man holdt på en vej midt om natten. Livsfarligt.
> Vi kan jo dårligt trække den til værksted.

Det lyder vanvittigt - har du prøvet at jokke et multimeter på for at se om
der er masser af saft i batteriet?

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 17-11-05 19:50

> man
>
> Det lyder vanvittigt - har du prøvet at jokke et multimeter på for
> at se om der er masser af saft i batteriet?

Masser. Selvstarteren fiser rundt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-05 21:23

> [...]

> Og det er alt. Intet lys kan tændes i lygter eller kabine. Der er kun
> liv i de to lamper i instrumenterne. Alle sikringer er fine og har

Diesel?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 17-11-05 21:27

<> Naboens 306 døde efter at have været startet i ca 5 min her til

> Diesel?
Sorry. 1,6 benzin fra 2000.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-05 21:30

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> wrote in news:437ce78b$0
$41145$14726298@news.sunsite.dk:

> Sorry. 1,6 benzin fra 2000.

Ok. Ellers havde mit tip været et eller flere gløderør nemlig.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-11-05 22:28

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Livsfarligt. Vi kan jo dårligt trække den til værksted.
>
> Nogen der har en ide? Udover at sætte ild til bilen altså (det er altså en

En defekt sikringsboks kunne være en mulighed.
Er der strøm til de respektive sikringer?
En defekt fødeledning til sikringsboksen var en anden mulighed.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 17-11-05 22:48

> En defekt sikringsboks kunne være en mulighed.
> Er der strøm til de respektive sikringer?
> En defekt fødeledning til sikringsboksen var en anden mulighed.

Gode forslag. Vi nåede ikke at måle i aften. Men alt ser så fint og nyt ud
(i forhold til mine biler ihvertfald). Og selvom vi rykkede lidt i
sikringskassen var der ingen ændring.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 18-11-05 20:18

> Gode forslag. Vi nåede ikke at måle i aften. Men alt ser så fint og nyt ud
> (i forhold til mine biler ihvertfald). Og selvom vi rykkede lidt i
> sikringskassen var der ingen ændring.

Ved ikke om der er hovedsikringer i din bil, min audi har nogle stykker
sådan nogle 40, 50 amp fætre der sidder i motorrummet, det kunne da være en
ide..

/Carsten

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-11-05 22:48

Det var en ledning der var knækket og som ramte stel under sikringsboksen.
Tjek jeres 306! Mærkelige symptomer