Grandeur....
Fra : BJ

Dato : 17-11-05 18:16

Så er det muligt at kigge lidt nærmere på den kommende Hyundai Grandeur.

Prisniveauet ser yderst attraktivt ud:

http://www.hyundai.de/webcontent.omeco/folder_656.html?PHPSESSID=7b35a6ff61e91262042ad54d7b050bda

Den skal bestemt ses nærmere efter i sømmene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 22:52

> Grandeur.

Er det koreansk for "Grandad"

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : BJ

Dato : 17-11-05 22:56

KLIP

> Er det koreansk for "Grandad"

Nope, men det tyske Phaeton..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:08

> Nope, men det tyske Phaeton..

Var det ikke en stridsvogn, de kæmper vist også lidt med at få dem solgt :)

Fra : BJ

Dato : 17-11-05 23:11

KLIP

> Var det ikke en stridsvogn, de kæmper vist også lidt med at få dem solgt
> :)

Det er ellers en flot vogn, men til over 1.4 mill. kr. for den billigste og
mest skrabede, er den (også) usælgelig i Danmark.

Jeg har lige læst, VW trækker den ud af det amerikanske marked. Så er det
vel dødsstødet for modellen?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:30

> Det er ellers en flot vogn, men til over 1.4 mill. kr. for den billigste
> og mest skrabede, er den (også) usælgelig i Danmark.

Over det meste af verden nok nærmere, jeg har besøgt "der glaeserne
manufaktur" (Glasfabrikken) i Dresden.
Produktionskapaciteten var 38 biler pr. dag men de lavede kun 20 og det
højste tal produktionstal havde på det tidspunkt vist ikke været over 30.

Så det siger vist alt om efterspørgslen

Imponerende fabrik i øvrigt parket gulv over det hele.

> Jeg har lige læst, VW trækker den ud af det amerikanske marked. Så er det
> vel dødsstødet for modellen?

Ja! lidt synd men det var en dødssejler fra starten - en af Piech's
fantasterier.
Det skulle nok have sat et Bentley mærke på den (og lagt fabrikken i Crew)
så havde det nok været anderledes.

Fra : BJ

Dato : 17-11-05 23:33

KLIP

> Det skulle nok have sat et Bentley mærke på den (og lagt fabrikken i Crew)
> så havde det nok været anderledes.

Det havde sikkert hjulpet på prestigen.

Så er godt Hyundai kan spille en :
http://www.brainydictionary.com/words/so/sonata221631.html
for den..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:37

> Det havde sikkert hjulpet på prestigen.

Bingo!

Fra : BJ

Dato : 17-11-05 23:17

KLIP

> Er det koreansk for "Grandad"

Du fortjener et korrekt svar .. ....:

http://www.brainydictionary.com/words/gr/grandeur170227.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:36

> Du fortjener et korrekt svar .. ....:
>
> http://www.brainydictionary.com/words/gr/grandeur170227.html

Ja det forpligter jo li'som.

Fra : BJ

Dato : 17-11-05 23:42

> Ja det forpligter jo li'som.

Når man kigger lidt på Hyundai´s website, tor jeg faktisk det vil lykkes for
dem.

http://worldwide.hyundai-motor.com

Jeg kan bedst lide instrumentbordet med fuld navigation mv. (som vist på det
tyske site).

Største problem er som med Phaeton .... prestigen, men det problem havde
Mazda, Honda, Toyota samt Nissan også.

Jeg tror prisen i Danmark... mit alles drum und dran ... lander et sted
mellem 510.000 og 530.000 kr.

Det er billigt for en komplet potte i det segment.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-05 19:48

> [...]
> for dem.
>
> http://worldwide.hyundai-motor.com
>
> Jeg kan bedst lide instrumentbordet med fuld navigation mv. (som vist på

Jamen kunne de for helv*** ikke lave læder i en ordentlig farve og kvalitet.
Det lysegrå stads ligner jo en gang plastik...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 19-11-05 02:35

KLIP

> Jamen kunne de for helv*** ikke lave læder i en ordentlig farve og
> kvalitet. Det lysegrå stads ligner jo en gang plastik...

Det er sgu den lortefarve folk køber i dag....

Jeg foretrækker selv sort i sort..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 19-11-05 08:51

BJ wrote:

> Det er sgu den lortefarve folk køber i dag....

De kunne godt tænke på os der skal købe deres aflagte bil, og vælge en
ordentlig farve

> Jeg foretrækker selv sort i sort..

Samme her, men det er vist ikke moderne længere. Jeg så i et nummer af
Bilmagasinet, at det i en test trak op at kabinen var "lys og venlig"...

Jeg vil sgu have min kabine mørk og uhyggelig

/Brian

Fra : jk

Dato : 18-11-05 10:36

> [...]
>
> http://www.hyundai.de/webcontent.omeco/folder_656.html?PHPSESSID=7b35a6ff61e91262042ad54d7b050bda
>
> Den skal bestemt ses nærmere efter i sømmene.

ligner da grangiveligt 1 stk. Sonata ?

/JK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 10:50

On Fri, 18 Nov 2005 10:36:25 +0100, "jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk>
wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

>ligner da grangiveligt 1 stk. Sonata ?

>--

Og hvad er der så i vejen med at ligne en Sonata?

Kan du på 100 meters afstand afgøre, om bilen foran dig er en Octavia
eller en Superb?

Kan du på 100 meters afstand afgøre hvilken M-B E-klasse der kører
foran, på trods af at der kan være flere hundredetusinde kroners
forskel i prisen for de forskellige modeller?

Du skal argumentere pænt og ordentligt. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 18-11-05 18:46

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Kan du på 100 meters afstand afgøre, om bilen foran dig er en Octavia
> eller en Superb?

Ja, baglygterne er markant anderledes på en Octavia.
Især om aftenen - med lys...

Fra :   j

Dato : 18-11-05 22:07

> [...]
91262042ad54d7b050bda

> Og hvad er der så i vejen med at ligne en Sonata?

absolut ingenting (tværtimod)

/JK

Fra : BJ

Dato : 18-11-05 13:15

"jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ligner da grangiveligt 1 stk. Sonata ?

Tjaee .. en del synes også min S80 ligner en S60 som så igen ligner en Volvo
S40.

Nogen tror sågar en V70 er en S80 med grisekasse..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 14:03

> Nogen tror sågar en V70 er en S80 med grisekasse..;)

Er det da ikke det ? :)
De kunne da være sjovt at vide hvor mange gryntere der kan være der bagi.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : BJ

Dato : 18-11-05 14:06

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det da ikke det ? :)

Njaeee ... ikke lige just..;)

> De kunne da være sjovt at vide hvor mange gryntere der kan være der bagi.

Måske vi kunne lokke Claus til at prøve i hans nye erhvervelse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-11-05 14:36

> "Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> KLIP

> Njaeee ... ikke lige just..;)

Der har du nu ikke helt ret, den nye V70N deler en række komponenter med
S80....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 21-11-05 00:05

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der har du nu ikke helt ret, den nye V70N deler en række komponenter med
> S80....

Alle potter i Volvo personbilerne deler et eller andet sted komponenter....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 14:28

On Fri, 18 Nov 2005 14:02:30 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> wrote:

>Er det da ikke det ? :)
>De kunne da være sjovt at vide hvor mange gryntere der kan være der bagi.

>--

Det kommer vel helt an på i hvilket stadium af karrieren disse
gryntere befinder sig.

Hvis de har været udsat for en professionel slagters udskæringer, kan
der s'gu være mange, men live synes det mere uoverskueligt.

Skal det iøvrigt være med eller uden sele? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 18-11-05 14:30

KLIP

> [...]
> der s'gu være mange, men live synes det mere uoverskueligt.
>
> Skal det iøvrigt være med eller uden sele? *LOL*

Det afhænger helt og holdent af svinets størrelse..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 15:16

On Fri, 18 Nov 2005 14:30:02 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>KLIP

>Det afhænger helt og holdent af svinets størrelse..)))

>--

Næh nej. Så let slipper du ikke. *LOL*

Det drejer sig ikke om størrelse, men om alder.

Drejer det sig om et yngre svin, skal du træffe beslutningen på
svinets vegne, hvorimod en gammel so selv bestemmer om hun vil anvende
sele eller ej. *LOL*

Det ville være stærkt uheldigt hvis nye kvindelige læsere begyndte med
denne tråd.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter

Dato : 18-11-05 15:43

[klip]

> [...]
>
> Drejer det sig om et yngre svin, skal du træffe beslutningen på
> svinets vegne, hvorimod en gammel so selv bestemmer om hun vil anvende

Undtagelsesvist tager du fejl, min gode mand

Svin er desværre slet ikke underlagt reglerne om seletvang. Ung eller ej. I
live eller ej.

Og sådan er der så meget Grandeur eller ej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 18-11-05 16:00

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Undtagelsesvist tager du fejl, min gode mand
>
> Svin er desværre slet ikke underlagt reglerne om seletvang. Ung eller ej.
> I live eller ej.
>
> Og sådan er der så meget Grandeur eller ej.

Det er i bund og grund noget værre svineri..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-11-05 16:11

On Fri, 18 Nov 2005 15:43:15 +0100, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:

>[klip]

>Undtagelsesvist tager du fejl, min gode mand

>--

Det kan der ikke være tale om. Du må forveksle mig med en anden.

>--

>Svin er desværre slet ikke underlagt reglerne om seletvang. Ung eller ej. I
>live eller ej.

>--

Det var ligegodt satans!? *LOL*

Og det skal man høre fra en jurist?!

Til din behagelige orientering kan jeg oplyse dig om, at der findes
flere love og forordninger når det drejer sig om transport af svin,
døde som levende, end der gør når talen falder på den søndagstur du
evt. kører med svigermor.

Det drejer sig om alt, lige fra mængden af frisk luft, fodring og
renholdelse under transport af de levende svin, hvorimod det står dig
frit for at køre rundt med svigermor i dagevis, uden at nogen ville
finde på at spørge om du har fodret og luftet hende.

Når hun så (forhåbentlig i en meget høj alder), forlader denne verden,
er hun ikke engang sikret en rustvogn med klima-anlæg.

Der vil heller ikke være en udsending fra veterinærmyndighederne til
stede, for at kontrollere at rengøring og tempertur er i
overensstemmelse med forskrifterne, før transporten tager sin
begyndelse.

Svinene er også på dette punkt langt foran.

>--

>Og sådan er der så meget Grandeur eller ej.

Nu da du selv kommer ind på det, så ja. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter

Dato : 18-11-05 16:27

[klip]

> Det kan der ikke være tale om. Du må forveksle mig med en anden.

Bestemt ikke. Om end dit foto fortsat forbliver mytisk:

http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/personal/no_pic.jpg

Nuvel.

> Det var ligegodt satans!? *LOL*

Ja

> Og det skal man høre fra en jurist?!

Advokat om jeg må be'. Man er rykket en klasse op!

> [...]
> flere love og forordninger når det drejer sig om transport af svin,
> døde som levende, end der gør når talen falder på den søndagstur du

Og jeg takker hver dag Herren for, at jeg endnu ikke har været i den
situation, hvor jeg måtte undersøge disse regler.

Jeg kan oplyse at jeg endnu ikke har mødt min nye svigermoder. Fred være med
hende.

> [...]
> overensstemmelse med forskrifterne, før transporten tager sin
> begyndelse.
>
> Svinene er også på dette punkt langt foran.

Du har ret - når det gælder transport i vogntog. I biler vil de alene være
at betragte som gods. Som andre dyr er de blot ting og derfor ingen
seletvang Om der skal sondres mellem svigermødre og andre kvinder og
svin har jeg ikke overvejet.

> Nu da du selv kommer ind på det, så ja. *LOL*

Venligst,

Peter

--
http://www.grauslund.com