Syn og Vinter-Dæk
Fra : Kasper

Dato : 17-11-05 13:56

Hej i gruppen.

Jeg har endnu ikke fået skiftet til vinterdæk, men skal da have det
gjort nu frosten er på vej.
Sagen er dog det at jeg nok ikke når det inden jeg skal til syn om et
par dage.
Har det nogen betydning for synsvurderingen at jeg kører på
sommerdæk til syn i november? Eller er det ikke noget de kigger på?

PFT.
V.h.
Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-11-05 14:05

Hej,

On 17 Nov 2005 04:55:37 -0800, "Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com>
wrote:

>Har det nogen betydning for synsvurderingen at jeg kører på
>sommerdæk til syn i november? Eller er det ikke noget de kigger på?

Det kigger de ikke på. Til gengæld går de op om dækkene er lovlige
(mønsterdybde).

** Lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-05 14:07

wrote:

> [...]
>Har det nogen betydning for synsvurderingen at jeg kører på
>sommerdæk til syn i november? Eller er det ikke noget de kigger på?

Det er de desværre henrivende ligeglade med, så længe dine
sommersutter opfylder lovens krav.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Aksel

Dato : 18-11-05 00:00

> Det er de desværre henrivende ligeglade med, så længe dine
> sommersutter opfylder lovens krav.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Der er ikke noget lovkrav om at køre med vinterdæk, så selvfølgelig er de
ligeglade, bare dine dæk har mondst 1,6 mm mønster.

Hilsen Aksel

Fra : Kasper

Dato : 17-11-05 14:10

Hej.

Folmer Rasmussen skrev:
> Det er de desværre henrivende ligeglade med, så længe dine
> sommersutter opfylder lovens krav.

Oki doki - ja desværre er vel velvalgt svar. Jeg syner vognen og
skifter efterfølgende til vinterdæk.
Tak for hurtigt svar til jer to.

V.h.
Kasper

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 18-11-05 08:09

Kasper wrote:

> Hej.

> Oki doki - ja desværre er vel velvalgt svar. Jeg syner vognen og
> skifter efterfølgende til vinterdæk.

Altså, det er ikke nødvendigvis en fordel at køre med vinterdæk om vinteren.
Det afhænger meget af hvor man kører henne.

Jeg har to biler - kun den ene får vinterdæk på, og det er endda mest fordi
vi kører på skiferie i den.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

For every complex problem there is an answer that is clear, simple,
and wrong.

- H. L. Mencken

Fra : Henning

Dato : 17-11-05 14:14

wrote:

> [...]
>Har det nogen betydning for synsvurderingen at jeg kører på
>sommerdæk til syn i november? Eller er det ikke noget de kigger på?

Næ, bare der er mønster nok på på dækkene er det ligegyldigt om det er
vinter- sommer- eller helårsdæk du kører med.

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-11-05 16:26

"Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ingen betydning, sålænge der er minimum 1.6 mm mønster på alle 4 dæk - så du
kan for den sags skyld få godkendt en bil med 235 mm brede, næste nedslidte
sommersutter, uden at de løfter en finger :-/

Jeg har i øvrigt ladet mig fortælle, at man bør have mindst 3 mm mønster på
sine dæk - og 4 mm, hvis de er bredere end 185 mm (hvilket en meget stor del
af bilåarken vist kører rundt på i dag).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge