Udskiftning af Bremseskiver på Hyndai acce~
Fra : Marianne

Dato : 14-11-05 18:11

Hej med jer...

Er der nogn der ved om skiverne i for på vores Hyndai Accent 1,3 årg 96, er
lige til at pille af, eller om det kræver en større operation?? findes der
nogle at disse smarte mikrofilm på nettet, de film som de bruger på
værkstederne ????

Jeg har hårdt brug for et svar i en fart Tak, på forhånd

Hilsen Torben

Fra : alexbo

Dato : 14-11-05 18:39

"Marianne" skrev

> Er der nogn der ved om skiverne i for på vores Hyndai Accent 1,3 årg 96,
> er
> lige til at pille af,
> Jeg har hårdt brug for et svar i en fart Tak, på forhånd

Det er jeg bange for de ikke er, så vidt jeg husker sidder de på bagsiden af
navet.
Hvis det ikke siger dig så meget, så betyder det at det meste af fortøjet
skal skilles ad.
Det er ikke et gør det selv arbejde, medmindre man både har det nødvendige
værktøj, og den nødvendige viden.
Men man kan da pille et hjul af og kigge efter.
Det man skal se efter er, om man kan se hele skiven, eller om den inderste
del af skiven er gemt.

mvh
Alex Christenen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-11-05 18:53

> [...]
> Men man kan da pille et hjul af og kigge efter.
> Det man skal se efter er, om man kan se hele skiven, eller om den inderste

Jeg tror desværre du har ret. Blandt norske brugttests af 27 meget
forskellige bilmodeller, er Accent 94-99 den hvor arbejdslønnen for at få
skiftet skiver højest. Arbejdslønnen alene er 1419 NOK (for 4 år siden)
hvilket svare til 2,1 timer, til sammenligning er arbejdslønnen for den
billigste (Volvo S40) 462 kr. eller 0,59 time.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-05 19:27

alexbo skriver:

> Det er jeg bange for de ikke er, så vidt jeg husker sidder de på bagsiden af
> navet.

På en 95'er ser det sådan ud:
http://www.fdm.dk/motor/billeder/test/6014/stor3.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 14-11-05 22:15

"Marianne" skrev

> Er der nogn der ved om skiverne i for på vores Hyndai Accent 1,3 årg 96,
> er
> lige til at pille af, eller om det kræver en større operation??

Det link Klaus har sendt viser en bremseskive monteret bag navet, så de er
ikke lige til at pille af.

mvh
Alex Christensen