/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows 98 / Windows 98 Second Edition
Fra : Pilen


Dato : 24-01-06 22:25

Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu fået
foræret en orginal Windows 98 Second Edition CD af en bekendt .
Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second edition i
stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en opgraderings udgave
af Windows 98 second edition .
Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min PC uden
de helt store indgreb .
MVH
Pilen



 
 
Gamle (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 24-01-06 22:55


"Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern (10)> skrev i en meddelelse
news:43d69ad5$0$47007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu fået
klip klip
> Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min PC uden
> de helt store indgreb .
> MVH
> Pilen

Hej.
Du skal omdøbe win.com til win.old og starte op med en win98 startdiskette.
Eller boote direkte på win 98SE cd'en.
Derefter installerer du fra cd'en.

Mvh.
Torben



Calle. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 24-01-06 23:06

Pilen wrote:
> Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu fået
> foræret en orginal Windows 98 Second Edition CD af en bekendt .
> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .
> Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min PC
> uden de helt store indgreb .
købe en licens til den, det andet er pirat
--
**** Calle ****



Gamle (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 24-01-06 23:10


"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:rxxBf.172$oa1.45@news.get2net.dk...
> købe en licens til den, det andet er pirat

Forkert iflg. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-129.html

Mvh.
Torben



Calle. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 24-01-06 23:20

Gamle wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:rxxBf.172$oa1.45@news.get2net.dk...
>> købe en licens til den, det andet er pirat
>
> Forkert iflg. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-129.html
>
Jeg tolker det som om han ikke har fået licenskoden med til Se versionen,
fordi havde han det ville den tillade har at opgradere til SE.

Vi er ganske enige om at man godt må overtage andres software, bare licensen
er med
--
**** Calle ****



Gamle (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 24-01-06 23:30


"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:fKxBf.175$Su1.161@news.get2net.dk...
>>
> Jeg tolker det som om han ikke har fået licenskoden med til Se versionen,
> fordi havde han det ville den tillade har at opgradere til SE.
>

Du trækker i land.
Pilen skrev
klip:
Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second edition i
stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en opgraderings udgave
af Windows 98 second edition .
Du må tænke abstrakt for at drage din konklussion.
Hvad har det med licensnr. at gøre.
Sid lige lidt længere på hænderne inden du lukker sådan noget ud og gør en
stakkels mand nervøs*S*
Men jeg gad godt lave en søgning og fandt det rette svar.

Mvh.
Torben



Max (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 24-01-06 23:41

Hej

> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .

Ja, det er almen viden at den oprindelige Win98SE installation ikke
kan opgradere en Win98, det kræver en speciel opgraderings udgave.

Mvh Max



Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 17:29

Max wrote:
> Hej
>
>> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
>> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
>> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .
>
> Ja, det er almen viden at den oprindelige Win98SE installation ikke
> kan opgradere en Win98, det kræver en speciel opgraderings udgave.
>
kun hvis der er tale om en OEM version

--
**** Calle ****



Max (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-01-06 20:42

Hej Calle

> kun hvis der er tale om en OEM version

Nej.

Mvh Max



Kurt B. Andersen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 25-01-06 22:38


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43d7d2ec$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Calle
>
>> kun hvis der er tale om en OEM version
>
> Nej.
>
> Mvh Max
>
>
Det var så anden gang, at du påstod noget forkert.
Hvis man har installeret win 98 og vil installere en ny fuld win 98 se
oveni, så booter man på sin diskette.
Når man står på c omdøber man command.com til noget andet (f.eks
command.xxx)
Derefter går man ind i C:\windows og omdøber win.com til win.xxx
Herefter kan man installere direkte oveni, idet den så ikke kan finde ud af,
at der er installeret i forvejen.
På et tidspunkt vil den normalt foreslå, at den installerer i en mappe som
hedder windows.ooo (fordi den kan se, at mappen windows eksisterer i
forvejen)
Det skal man så ændre til windows, så den installerer i bestående mappe. Så
bevarer den alle data, programmer, spil m.m.
Kommandoen i dos til at omdøbe en fil er:
ren command.com command.xxx

Kurt



Max (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-01-06 22:55

Hej Kurt

> Herefter kan man installere direkte oveni, idet den så ikke kan finde
> ud af, at der er installeret i forvejen.

Så ender du jo med en ny installation og ikke en opgradering, ikke ?

Mvh Max



Kurt B. Andersen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 27-01-06 22:40


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43d7f21f$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kurt
>
>> Herefter kan man installere direkte oveni, idet den så ikke kan finde
>> ud af, at der er installeret i forvejen.
>
> Så ender du jo med en ny installation og ikke en opgradering, ikke ?
>
> Mvh Max
>
>
Nej, det gør man faktisk ikke. Undervejs i installationen finder den alt det
gamle, således at den ender med en opgradering.
Nu har jeg ellers ikke rodet med win98 længe, men tilfældigvis lavede jeg
sådan en opgradering i søndags på en på pc, hvor det var nødvendigt med se
for at få usb til at virke.
For år tilbage brugte jeg den metode mange gange.

Kurt



Calle. (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-01-06 01:41

Kurt B. Andersen wrote:
> Nej, det gør man faktisk ikke. Undervejs i installationen finder den
> alt det gamle, således at den ender med en opgradering.
> Nu har jeg ellers ikke rodet med win98 længe, men tilfældigvis lavede
> jeg sådan en opgradering i søndags på en på pc, hvor det var
> nødvendigt med se for at få usb til at virke.
> For år tilbage brugte jeg den metode mange gange.
>
Ja, den gemmer det gamle, men man vil ende op med maget skrammel på
harddisken, som intet er til
--
**** Calle ****



Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 23:33

Kurt B. Andersen wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:43d7d2ec$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej Calle
>>
>>> kun hvis der er tale om en OEM version
>>
>> Nej.
>>
>> Mvh Max
>>
>>
> Det var så anden gang, at du påstod noget forkert.
Det lykkedes da fint for mig da jeg gjordet på en gammel PC jeg fik.
Jeg satte min se version i, og så blev den installeret uden problemer.
Kan du så forklare hvorfor den gjorde det.?
--
**** Calle ****



Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 23:36

Kurt B. Andersen wrote:
> Det var så anden gang, at du påstod noget forkert.
Hvad er det så Knud siger længere ned i denne post. tror du må bøje dig
--
**** Calle ****



Kurt B. Andersen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 27-01-06 22:45


"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
news:Q2TBf.1573$%T4.166@news.get2net.dk...
> Kurt B. Andersen wrote:
>> Det var så anden gang, at du påstod noget forkert.
> Hvad er det så Knud siger længere ned i denne post. tror du må bøje dig
> --
> **** Calle ****
>
Jeg kan ikke lige se, hvad Knud siger, som strider mod mine oplysninger. Når
jeg opgraderer til se er det med en fuld version, og den kan bruges både til
oem og alm. versioner. Jeg kan ikke lige huske, om det både er på alm. og på
oem versioner, at man skal omdøbe de nævnte filer.

Kurt



Calle. (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-01-06 01:42

Kurt B. Andersen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:Q2TBf.1573$%T4.166@news.get2net.dk...
>> Kurt B. Andersen wrote:
>>> Det var så anden gang, at du påstod noget forkert.
>> Hvad er det så Knud siger længere ned i denne post. tror du må bøje
>> dig --
>> **** Calle ****
>>
> Jeg kan ikke lige se, hvad Knud siger, som strider mod mine
> oplysninger. Når jeg opgraderer til se er det med en fuld version, og
> den kan bruges både til oem og alm. versioner. Jeg kan ikke lige
> huske, om det både er på alm. og på oem versioner, at man skal omdøbe
> de nævnte filer.
kun på OEM
--
**** Calle ****



Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 17:28

Gamle wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:fKxBf.175$Su1.161@news.get2net.dk...
>>>
>> Jeg tolker det som om han ikke har fået licenskoden med til Se
>> versionen, fordi havde han det ville den tillade har at opgradere
>> til SE.
>
> Du trækker i land.
nej, ikke på vilkår
--
**** Calle ****



Knud Gert Ellentoft (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-01-06 23:53

Calle. skrev:

>Jeg tolker det som om han ikke har fået licenskoden med til Se versionen,
>fordi havde han det ville den tillade har at opgradere til SE.

Det er fordi, det er en OEM-version og den forsøges installeret
på en maskine, hvor der allerede findes et styresystem.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Max (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-01-06 08:18

Hej Knud

> Det er fordi, det er en OEM-version og den forsøges installeret
> på en maskine, hvor der allerede findes et styresystem.

Nej, det er fordi man ikke kan opgradere fra Win98 til Win98SE
med en fuld version, der skal en opgraderings CD til.

Mvh Max



Knud Gert Ellentoft (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-01-06 18:38

Max skrev:

>Nej, det er fordi man ikke kan opgradere fra Win98 til Win98SE
>med en fuld version, der skal en opgraderings CD til.

Jo da, med en fuld version kan man godt.

Lad od lige slå fast, Windows fås i tre versioner.

OEM, kan ikke installeres på en comåuter, hvor der allerede er et
styresystem.

Upgrade, som kræver en Windowsversion, der kan opgraderes fra.
Den kan så være på computeren eller man kan under installationen
lade cd'en sniffe til den version, som der skal opgraderes fra.

Og endelig findes der en fuld version, som kan det hele..
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 23:35

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Lad od lige slå fast, Windows fås i tre versioner.
>
> OEM, kan ikke installeres på en comåuter, hvor der allerede er et
> styresystem.
>
> Upgrade, som kræver en Windowsversion, der kan opgraderes fra.
> Den kan så være på computeren eller man kan under installationen
> lade cd'en sniffe til den version, som der skal opgraderes fra.
>
> Og endelig findes der en fuld version, som kan det hele..

Enig, men tror ikke kurt er det.
--
**** Calle ****



Hans M. Pedersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Hans M. Pedersen


Dato : 24-01-06 23:29


"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6a5ce$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> news:rxxBf.172$oa1.45@news.get2net.dk...
>> købe en licens til den, det andet er pirat
>
> Forkert iflg. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-129.html
>

Så skal du da vist læse det en gang mere.
I øvrigt er det vel en vare som alt muligt andet og så kan MS
skrive hvad de vil for at genere deres kunder og fylde deres
bankkonto.
Det ku' da lige mangle en forretningsdrivende kunne stille en
klausul om man ikke måtte videresælge en vare man har købt
og betalt.


Michael Pilgaard (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 24-01-06 23:12

"Calle." <fake@fake.fake> skrev:

>Pilen wrote:
>> Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu fået
>> foræret en orginal Windows 98 Second Edition CD af en bekendt .
>> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
>> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
>> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .
>> Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min PC
>> uden de helt store indgreb .

>købe en licens til den, det andet er pirat

Hvorfor det?
"Pilen" har 2 (to) originale licenser til én maskine.
Hvor mange skal han have for at det ikke er "pirat", som du kalder det?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Calle. (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 24-01-06 23:21

Michael Pilgaard wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev:
>
>> Pilen wrote:
>>> Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu
>>> fået foræret en orginal Windows 98 Second Edition CD af en bekendt .
>>> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
>>> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
>>> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .
>>> Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min
>>> PC uden de helt store indgreb .
>
>> købe en licens til den, det andet er pirat
>
> Hvorfor det?
> "Pilen" har 2 (to) originale licenser til én maskine.
> Hvor mange skal han have for at det ikke er "pirat", som du kalder
> det?
tolker det som om han ikke har fåen licencen med til SE
--
**** Calle ****



sdsf (25-01-2006)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 25-01-06 01:14

Calle. skrev:
> Pilen wrote:
>> Jeg har en gammel pc med Windows 98 på (Compaq 5154 ) og har nu fået
>> foræret en orginal Windows 98 Second Edition CD af en bekendt .
>> Men min Windows 98 vil ikke lade mig installere Windows 98 Second
>> edition i stedet for på min PC , den siger at der skal bruges en
>> opgraderings udgave af Windows 98 second edition .
>> Hvordan kan jeg omgå dette og få Second Edition installeret på min PC
>> uden de helt store indgreb .
> købe en licens til den, det andet er pirat
Kunne aldrig drømme om at give penge for windows

Der findes masser af fine gratis operatisystemer.

Max (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-01-06 08:17

Hej sdsf

> Der findes masser af fine gratis operatisystemer.

Nu er det her jo en windows gruppe, så du kan jo passende
fortælle mig hvor jeg finder et gratis windows operativsystem.

Mvh Max



Ricko. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 25-01-06 08:59


"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43d725d5$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej sdsf
>
>> Der findes masser af fine gratis operatisystemer.
>
> Nu er det her jo en windows gruppe, så du kan jo passende
> fortælle mig hvor jeg finder et gratis windows operativsystem.
>
> Mvh Max
>
Det er der såmænd ikke noget problem i , det kræver kun at du har mod til at
have en ulovlig windows på din pc, så det må du jo så afgøre med dig selv.Os
andre lovlydige betaler jo gladeligt de mange tusind kroner for alt vores
software (ikke)
http://thepiratebay.org/search.php?q=windows





Max (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-01-06 09:26

Hej Ricko

> Det er der såmænd ikke noget problem i , det kræver kun at du har mod
> til at have en ulovlig windows på din pc, så det må du jo så afgøre
> med dig selv.Os andre lovlydige betaler jo gladeligt de mange tusind
> kroner for alt vores software (ikke)

Jeg spugte netop efter gratis software hvilket ikke er det
samme som pirat software.

Mvh Max



Ricko. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 25-01-06 09:35


"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43d73622$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Ricko
>
>> Det er der såmænd ikke noget problem i , det kræver kun at du har mod
>> til at have en ulovlig windows på din pc, så det må du jo så afgøre
>> med dig selv.Os andre lovlydige betaler jo gladeligt de mange tusind
>> kroner for alt vores software (ikke)
>
> Jeg spugte netop efter gratis software hvilket ikke er det
> samme som pirat software.
>
> Mvh Max
>
Så må du ind her , der holder piraten ikke til
http://isohunt.com/torrents.php?ihq=windows&ext=&op=and



Pilen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Pilen


Dato : 25-01-06 16:32

Lige for at få det på plads.
Jeg fik Windows 98 second edition af en bekendt som skrottede sin gamle pc ,
den er i orginal æske med licens kode og det hele , så jeg tror ikke at det
er ulovligt det jeg vil lave .
Jeg vil bare gerne have den på min pc i stedet for Windows 98 .

Venlig hilsen
Pilen



Calle. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 25-01-06 17:31

Pilen wrote:
> Lige for at få det på plads.
> Jeg fik Windows 98 second edition af en bekendt som skrottede sin
> gamle pc , den er i orginal æske med licens kode og det hele , så
> jeg tror ikke at det er ulovligt det jeg vil lave .
> Jeg vil bare gerne have den på min pc i stedet for Windows 98 .
>
ok, så ville jeg da gemme mine vigtige tig, og så formatere maskinen, det
får du det bedste resultat ud af.
--
**** Calle ****



Knud Gert Ellentoft (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 25-01-06 18:41

"Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern (10)> skrev:

>Jeg fik Windows 98 second edition af en bekendt som skrottede sin gamle pc ,
>den er i orginal æske med licens kode og det hele , så jeg tror ikke at det
>er ulovligt det jeg vil lave

Og på æsken, står der, at det er en OEM-version, ikke?

Hvis ikke, hvilken version står der så det er?
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

poul.b.hansen. (01-02-2006)
Kommentar
Fra : poul.b.hansen.


Dato : 01-02-06 08:00


"Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern (10)> skrev i en meddelelse
news:43d79965$0$47029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Lige for at få det på plads.
> Jeg fik Windows 98 second edition af en bekendt som skrottede sin gamle pc
> , den er i orginal æske med licens kode og det hele , så jeg tror ikke at
> det er ulovligt det jeg vil lave .
> Jeg vil bare gerne have den på min pc i stedet for Windows 98 .
>
> Venlig hilsen
> Pilen
>
hej
der er 2 måder at gøre det på.
1 opdatering
kør genopretnings disken.
sæt win98se disken i
åben disken klik in på win98 klik på setup.
ps. autorun er for computerer uden styresystem.

2.clean instal.
der er 3 partioner på harddisken.
nr 3 er et skjult det er compaq diag.
kør part244 slet alle partioner.
kør fdisk,formatere.instalere.
ps.kræver at du har en taget en kopi af alle drivere.

mvh



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408560
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste