MS Windows
briani 27239
kan ikke nå at læse blå skærm ved fejl før~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-01-06 15:50

Hejsa,

Sidder med en bærbar med XP pro ... den booter men inden den er åbner kommer
sort skærm og dernæst blå skærm et øjeblik inden den genstarter og hele
balladen gentager sig ... jeg kan ikke nå at læse fejlen på den blå skærm.
Kan man få den til at holde op med at genstarte?

Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand - den forsøger men laver bare sort
skærm og blinkende streg.

Jeg kan nå at læse:

Stop: c0000218 (registreringsdatabasefilfejl)
system32/system/comfig/software

Nogen bud?

Maskinen er en IBM Thinkpad og fejlen opstod kort efter forsg på at overføre
billeder fra digitalkamera.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-01-06 15:52

"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
meddelelse news:43d63533$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

- nåh ja den her findes jo:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B307545 men det er
vel en OEM (fulgte med computeren) og så dur skidtet vel ikke ...

ras

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-06 09:29

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> og hele balladen gentager sig ... jeg kan ikke nå at læse
> fejlen på den blå skærm. Kan man få den til at holde op

Prøv at slå automatisk genstart fra i XP:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for Start og
Genoprettelse -> Genstart automatisk, fjern fluebenet i denne.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-06 09:31

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Prøv at slå automatisk genstart fra i XP:

Undskyld, du kan jo slet ikke komme ind i Windows :(

Du kan jo afprøve den metode du selv fandt ellers prøv denne:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/tips/doug92.mspx

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 18:28

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Undskyld, du kan jo slet ikke komme ind i Windows :(

mon ikke, når han starter i fejlsikret tilstand

--
**** Calle ****

Fra : Ole C

Dato : 26-01-06 20:29

Calle. skrev blandt andet:

> mon ikke, når han starter i fejlsikret tilstand

Citat fra Rasmus' oprindelige indlæg:
"Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand - den forsøger men laver bare
sort
skærm og blinkende streg."

--
vh
Ole C

Fra : Calle.

Dato : 26-01-06 22:22

Ole C wrote:

> Citat fra Rasmus' oprindelige indlæg:
> "Den kan ikke starte i fejlsikret tilstand - den forsøger men laver
> bare sort
> skærm og blinkende streg."
havde jeg overset
--