MS Windows
briani 27239
Windows OEM installation
Fra : Sørensen

Dato : 23-01-06 22:56

Hey

Vi har på arbejdet en stak udtjente bærbare (mest compaq) som vi gerne vil
have kørt op med deres originale OEM installationer igen (windows 2000 OEM)
da de skal ud af huset.

Vi har brugt dem med windows XP, og har ved sidste forårsoprydning smidt alt
hvad der hedder restore og windows 2000 ud.....

Jeg har arbejdet som en gal på at finde en installation jeg kan bruge, er
der nogen der ved hvor/om man kan downloade restore cd'ere ? .... Jeg har
(måske) en windows 2000 cd.. men den er ikke bootable, og den er beregnet i
sammenhæng med en restore cd.

Jeg havde lånt et sæt fra en F. Siemens.. men den brokkede sig over en
bootlock.

En kopi af restore cd samt Windows 2000 cd til armade E500 feks er i høj
kurs.

Mvh

Carsten Sørensen
Herning

mail@carstenls

husk .dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-06 11:13

On Mon, 23 Jan 2006 22:55:41 +0100, "Sørensen"
<mail@VÆKMEDDETTEcarstenls.dk> wrote:

> [...]
>bootlock.
>
>En kopi af restore cd samt Windows 2000 cd til armade E500 feks er i høj

Du skal bruge en CD der passer til modellen (modelserien)

Alternativt kan du installere en standard w2k og så hælde Compaqs
drivere på (De er faktisk til at få på HP/Compaqs hjemmeside).
Herefter tager du et image af harddisken (evt. i en aml. PC med en
3,5"-2,5" adaptor på harddisken og så bruger samme image på de øvrige
bærbare der er af samme type.

Kan du få netværksadgang via dit evt. imageprogram gør det sagen
nemmere, så gemmer du imaget på et MS-sharet drev.

Hvis det skal være helt fint (og det skal det hvis de bærbare skal på
samme netværk i deres nye liv) så skal installationerne have nyt SID
nr, ikke noget problem, læs dokumentationen til dit imageprogram

/Hans

Fra : Henning

Dato : 24-01-06 14:17

>Alternativt kan du installere en standard w2k og så hælde Compaqs

Licensnummeret fra en OEM passer ikke til en "standard" W2K-skive. Den
behøver ikke nødvendigvis være fra Compaq, men det skal være en
OEM-udgave.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-01-06 16:35

"Sørensen" <mail@VÆKMEDDETTEcarstenls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har på arbejdet en stak udtjente bærbare (mest compaq) som vi gerne vil
> have kørt op med deres originale OEM installationer igen (windows 2000

- kan I ikke bare slette diskene eller evt. pille dem ud af maskinerne og
sælge dem, som de er? Eller køb en stak gamle win95 licenser. Jeg vil da
gerne have et par maskiner og jeg er ligeglad med OEM licensen
ras

Fra : Sørensen

Dato : 24-01-06 22:19

Jeg har fundet en CD.. .ellers tak for hjælpen

Man kan sagtens bruge en anden OEM cd

Carsten

"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
meddelelse news:43d63fd7$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...