MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genstart af windows
Fra : L@rs K.

Dato : 23-01-06 21:28

Hej NG!

Jeg har sat en "gammel" computer op som server. Jeg kunne
godt tænke mig, at den genstartede (af sig selv) en gang i døgnet, f. eks.

Hvordan får jeg den til det ???
Er der nogen der kender en streng/kode jeg evt. kan skrive under
"Planlagte opgaver".....

Bruger Win XP

mvh. Lars

Fra : jda

Dato : 23-01-06 21:33

On Mon, 23 Jan 2006 21:27:33 +0100, L@rs K. came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Hvordan får jeg den til det ???
> Er der nogen der kender en streng/kode jeg evt. kan skrive under

hvis du skriver i notepad
'''''''''''''''''''''''
shutdown /r /t 30 /f
'''''''''''''''''''''''
og gemmer det som shutdown.cmd og sætter den ind i planlagte opgaver så
skulle den være der. Så har man også lige 30 sek. til at skrive shutdown /a
hvis man sidder ved maskinen
--
Jakob

Fra : L@rs K.

Dato : 23-01-06 21:46

Øhhhh. Tak for det.... Men det virker ikke.
Det kommer en DOS box op hvor koden ruller i.
Og ja, så sker der ikke mere.....

Lars

Fra : jda

Dato : 23-01-06 23:00

On Mon, 23 Jan 2006 21:46:13 +0100, L@rs K. came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> Øhhhh. Tak for det.... Men det virker ikke.
> Det kommer en DOS box op hvor koden ruller i.
> Og ja, så sker der ikke mere.....

Hvis den ligger på skrivebordet så gem den et andet sted. Jeg har før set
det med batch filer kørt fra skrivebordet. Jeg har aldrig fundet ud af hvad
der gør det dog
--
Jakob

Fra : L@rs K.

Dato : 23-01-06 23:30

Ok. Fandt ud af, at den skal ligge i "windows\system32" mappen
da det er der CMD.EXE ligger.

Så nu virker det...

Tak for hjælpen.

Lars

Fra : L@rs K.

Dato : 23-01-06 23:20

Jeg lagde den i "Windows" mappen og kaldte filen : shutdown.cmd

Har prøvet at klikke på den og prøvet at køre den fra "planlagte opgaver"
Med samme fejl til følge... Eller der skete jo ikke noget....

Lars