MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord kan ikke få kontakt
Fra : Leon

Dato : 23-01-06 20:30

Hej NG

Jeg har flere gange forsøgt at få fjernskrivebord til at virke uden held.

Jeg når dertil, at server sender en invitation, jeg åbner filen og efter få
sekunder skriver den, at den ikke har navnet på den PC som skal styres.

Hvorfor er det ikke nok, at anvende e-mail adressen eller en IP adresse, vi
kan jo sende mails så der burde være hul igennem.

Er der nogen som kan hjælpe ? eller fungerer MS-fjernskrivebord ikke, måske
skal man anvende et andet program. VNC har jeg desværre heller ikke haft
succes med, selv om jeg har prøvet alt.
Jeg har også prøvet uden firewall, og med flere porte åbne på routeren.

Hilsen
Leon

Fra : Åge

Dato : 23-01-06 20:48

"Leon" <leon@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg når dertil, at server sender en invitation, jeg åbner filen og efter

> sekunder skriver den, at den ikke har navnet på den PC som skal styres.

Man bruger ikke invitationer til fjernskrivebord.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-06 20:59

Åge <Klogesen@Âge.dk> wrote:

> "Leon" <leon@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> få
> >
> Man bruger ikke invitationer til fjernskrivebord.

Han bruger nok Netmeeting. Se Alt om Data's: Windows XP Magasinet fra
november 2004, fra side 26, om at fjernstyre en Windows (95, 98, Me, 2K,
XP) computer med Netmeeting.

Fra : Calle.

Dato : 23-01-06 22:15

Axel Hammerschmidt wrote:
> Han bruger nok Netmeeting. Se Alt om Data's: Windows XP Magasinet fra
> november 2004, fra side 26, om at fjernstyre en Windows (95, 98, Me,
> 2K, XP) computer med Netmeeting.

det er ikke fjernskrivebord der omtales der
--
**** Calle ****

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-06 22:34

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> det er ikke fjernskrivebord der omtales der

Netmeeting bruger invitation.

Fra : Calle.

Dato : 24-01-06 18:50

Axel Hammerschmidt wrote:

> Netmeeting bruger invitation.

Stadig er der ikke tale om fjernskrivebord.
--
**** Calle ****

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-01-06 20:38

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> Stadig er der ikke tale om fjernskrivebord.

Hvem siger det er det?

Fra : Calle.

Dato : 24-01-06 23:05

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvem siger det er det?

tror ikke du er helt klar over hvad fjernskrivebord er.
Det er en funktion der findes i XP pro og MCE udgaverne, og må ikke
forveksles med fjernsupport, som er i f.eks home. Fjernsupport kræver
invitation f.eks gennem messenger, mail osv. Fjernsupport kræver ikke atdet
en at man er oprettet som bruger på den PC man vil på.
Ved fjernsupport kan man styre PCen ved en der f.eks skal have hjælp, så
begge kan se skærmen, men det kræver en person der klikker ok for at man må
komme på, og ok igen for at man må overtage styringen. Fjernskrivebord kan
du derimod bruge uaset om der er en ved PC'en eller ej. så snart du kobler
på med fjersupport logger PCen af i anden ende, så man ikke kan se med. Dvs.
du kan styre din arbejdsPC fra hjemmet, uden at kollegaer kan sidde på
firmaet og følge med.
--
**** Calle ****

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-06 10:20

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> tror ikke du er helt klar over hvad fjernskrivebord er.

http://www.amset.info/tips/netmeeting.asp

Jeg bruger Netmeeting at styre en PC, hvor tastatur, mus og skærm er
fjernet og med Windows 95 som styresystem. Jeg bruger maskinen som
filserver.

Det var bl.a det artiklen i Windows XP Magasionet handler om.

<snip>

> Fjernskrivebord kan du derimod bruge uaset om der er en ved PC'en eller
> ej.

Det kan man som sagt osse med Netmeeting, med Windows udgaverne allerede
fra 95 og fremefter som ovennævnte link (osse) beskriver.

> så snart du kobler på med fjersupport logger PCen af i anden ende, så man
> ikke kan se med. Dvs. du kan styre din arbejdsPC fra hjemmet, uden at
> kollegaer kan sidde på firmaet og følge med.

Det viste sig, at det var fjernsupport OP havde problemer med. Jeg taler
om Netmeeting, som altså har næsten samme funktionalitet som
Fjernskrivebord i de ældre 32-bit Windows udgaver.

Fra : Leon

Dato : 23-01-06 20:59

Du har ret, jeg mente Fjernsupport

Hilsen
Leon

Fra : Calle.

Dato : 23-01-06 22:13

Leon wrote:
> [...]
> ikke haft succes med, selv om jeg har prøvet alt.
> Jeg har også prøvet uden firewall, og med flere porte åbne på
det er ikke fjerskrivebordet du har gang i, men derimod fjernsupport, som
kræver at der accepteres på fjernPC'en når du klikker på linket. Du skal
have pro eller MCE for at køre fjernskrivebord
--
**** Calle ****