MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mystisk opstart af XP
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 21:25

Hej,

Efter at have kørt opdateringer på win update her i januar, så undrer det
mig, at computeren starter langsommere op. F.eks. hører jeg opstartsmelodien
under det blå "windows" opstartsbillede inden desktoppen kommer. Før kom
opstartsmelodien vist først når dekstoppen var fremme. Deusden loades
ikonerne, start, m.m. langsommere, og jeg har svchost.exe 100% cpu
problemer.

Har netop kørt recovery cd'er og kørt win xp updates, men nu er det samme
igen mht den langsomme opstart. Måske kommer svchost.exe også igen....

Hvad er det for noget makværk MS har lavet ?

Der er også en eller anden sårbarhed, som man selv manuelt skal søge på
google efter. Husker ikke navnet på den, men hvorfor er den ikke på win
update? Mener den er fra sep/okt 2005

/ Muster

Fra : J. Jørgensen

Dato : 22-01-06 22:35

"Muster" <yuyyuyu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er også en eller anden sårbarhed, som man selv manuelt skal søge på
> google efter. Husker ikke navnet på den, men hvorfor er den ikke på win

Hej Muster
Jeg har XP Home dk og kender slet ikke nogle problemer overhovedet - jeg har
måske været heldig.
Du har nok haft noget virus på eet eller andet tidspunkt.
Når du ryger ind i problemer, hvorfor bruger du så ikke genoprettelsen - den
er sku da genial.
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 07:29

> [...]
> Du har nok haft noget virus på eet eller andet tidspunkt.
> Når du ryger ind i problemer, hvorfor bruger du så ikke genoprettelsen -

Hej, jeg har lavet genoprettelsespunkter denne gang.
Men hele problemet kom, da jeg kørte recovery disks med formattering, m.m.
her for 1 uge siden.
Da computeren opførte sig som ovenstående, så kørte jeg recovery igen i går.
Jeg tror, at MS har lavet noget fejl ved januar opdateringerne, som gør, at
en ny maskine med win update ikke kører så godt.

Tror ikke, at det er virus. I såfald gemmer den sig godt nok godt.

/ Muster

Fra : hcma

Dato : 23-01-06 10:48

> [...]
> at en ny maskine med win update ikke kører så godt.
>
> Tror ikke, at det er virus. I såfald gemmer den sig godt nok godt.

prøv at afinstallere de opdateringer der er kommet i januar (det kan du
gøre under Tilføj/Fjern programmer)
så får du konstateret om det er updates der er noget galt med.
m v h
hcma/-