MS Windows
briani 27239
oprette "virutel computer" under xp
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 21-01-06 19:09

Hejsa,

Er der noget med at man kan oprette en virtuel computer i xp? Jeg skal
eksperimentere med noget serverhalløjse (og plone CMS) og tænkte, at hvis
der går ged i lortet kan jeg bare slette hele den virtuelle computer og
starte forfra uden at skulle spekulerer over at få fjernet alt det gamle ...

ras

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-01-06 19:15

Ja, f.eks. http://www.vmware.com/products/ws/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan

Dato : 21-01-06 22:26

> [...]
> der går ged i lortet kan jeg bare slette hele den virtuelle computer og
> starte forfra uden at skulle spekulerer over at få fjernet alt det gamle

MS Virtual PC er også et godt bud.....

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 21-01-06 22:28

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> MS Virtual PC er også et godt bud.....

- yes ... er det en del af xp?

ras

Fra : jda

Dato : 21-01-06 23:45

On Sat, 21 Jan 2006 22:27:35 +0100, rasmus.carlsen came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> "Ivan" <spørg@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> - yes ... er det en del af xp?
>
> ras

Det er et program man kan hente/købe her:
http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx Men jeg vil til
enhver tid anbefale VMWare, specielt hvis det er til forskellige forsøg.
Den har nogle funktioner med snapshots som man tage og gå frem og tilbage
til som MS Virtual PC ikke kan.
--
Jakob

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-01-06 13:34

> [...]
> Den har nogle funktioner med snapshots som man tage og gå frem og tilbage

og husk at du skal ha' en gyldig licens til hver virtuel pc du opretter.

- FF

Fra : jda

Dato : 22-01-06 13:57

On Sun, 22 Jan 2006 13:33:52 +0100, Fjollefrans came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> og husk at du skal ha' en gyldig licens til hver virtuel pc du opretter.
>

> - FF

Jep. Basalt set er det noget bøvl hvis man bruger OEM. Men jeg bruger det
på arbejde hvor vi har MOL og så gælder der andre regler for virtuelle
maskiner. Bruger man OEM så brænder man faktisk en licens af hver gang man
laver en maskine. Når man sletter maskinen igen er det det samme som at
smide en rigtig maskine ud, ergo er licensen brugt og kan ikke bruges mere.
Der har været meget snak om det i MS nyhedsgruppen om virtuelle maskiner og
det har været resultatet hver gang
--
Jakob