MS Windows
briani 27239
vil ikke autorun !
Fra : Bent

Dato : 21-01-06 17:01

Jeg har fået et lidt mærkeligt software mæssigt problem i min Win Xp Home.

Jeg har to stk CD/DVD drev, når jeg lægger en Fx musik Cd i et af drevene,
så registrerer drevet at den er der og åbner en mappe som er drevets navn
hvor lydfilerne så ligger, der kan jeg så trykke på en lydfil og den starter
med at spille som den skal !
Men hvorfor starter den ikke bare min media player som den før har gjort ??
Jeg har prøvet at klikke på drevene i denne Computer, egenskaber og så
autoplay, men det hjælper ikke. Så er det at jeg spørger, er der andre
steder i windows hvor man kan stille på noget der har relation til dette. ??
--

Mvh Bent M.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-01-06 17:20

"Bent" <bom@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> autoplay, men det hjælper ikke. Så er det at jeg spørger, er der andre
> steder i windows hvor man kan stille på noget der har relation til dette.

Hej
Stifinder højreklik på dit drev og vælg egenskaber / aotomatisk afspilning
Der kan du vælge f.eks musik filer / musik Cd. osv.
du vælger så media player / husk at fjerne fluebenet i spørg hvergang
mvh / Bc

Fra : Bent

Dato : 21-01-06 17:43

> [...]
> Der kan du vælge f.eks musik filer / musik Cd. osv.
> du vælger så media player / husk at fjerne fluebenet i spørg hvergang

Hej Bjarne.
Jo men det har jeg jo prøvet! Der sker bare det at den åbner drevet og viser
hvad der ligger på skiven, der kan jeg så starte det fra, men det er først
for nylig den er begyndt på det, og det er begge mine DVD drev der ter sig
sådan. Tidligere startede den bare fx media player, alt afhængig af hvad jeg
puttede i. Og jeg har ikke været inde og rode med "noget" :))

Mvh
Bent

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-01-06 17:56

> [...]
> af hvad jeg puttede i. Og jeg har ikke været inde og rode med "noget" :))

Hej Bent
Åbner den ikke det der vindue hvor du kan vælge hvad der skal ske med
skiven?
hvis den gør det skal du vælge det den skal afspille med
og så skal der sættes flueben i udfør denne handling hver gang.
mvh / Bc

Fra : Bent

Dato : 21-01-06 18:43

> [...]
> hvis den gør det skal du vælge det den skal afspille med
> og så skal der sættes flueben i udfør denne handling hver gang.

Hej Bjarne.

Nej det gør den ikke ! Mine to drev hedder drev F. og G.
Lægger jeg f.eks en musik CD i Drev G så åbner der et mappe vindue der
hedder G: og her kan man så se allde de lydfiler der er på skiven, klikker
man så på en af de filer ja så afspilles den i media playeren.
Et andet eks er , at jeg har en Cd fra digital Foto, lægger jeg den i åbner
drevet bare som en mappe og man ser indholdet på skiven, og så kan man
starte den op på den måde. I stedet for som tidligere da startede den bare.
Hvad non er sket ??

Mvh
Bent

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-01-06 19:03

> [...]
> man starte den op på den måde. I stedet for som tidligere da startede den

OK læg din CD i drevet så får du dine musikfiler
track 01.cda osv.
højreklik på en af dem
vælg åben med (også selv om media player vises)
så vælg program og der vælger du media player og vælg altid det valgte
program til denne type filer.
Du kan også højreklikke på f.x. track 01.cda og vælge egenskaber så vises
der hvad .cda filer åbnes med
og der kan man skifte program
Hvis jeg vidste hvad der sker i windows nogen gange så var jeg en rig mand i
dag
mvh / Bc