MS Windows
briani 27239
program til at spore hardware?
Fra : Brian Olesen

Dato : 21-01-06 15:56

Hejsa i gruppen
Jeg har et helt nyt trådløst netkort i min maskine.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad det er for et kort.

Jeg bruger Everest Ultimate edition 2006, som jeg har købt til formålet.
Den giver et device ID og navnet Broadcom 802.2G adapter.
Komponenterne er indkapslet i et fint metalhus og der er tilkobling til
ekstern antenne.
Det eneste der står på kortet er et langt serienummer som jeg finder på en
påklistret label. Det har jeg for sjov tastet ind i google og den finder
selvfølgelig ikke noget.

Findes der anden software til Windows, som kan finde ud af, hvad man har i
sin maskine?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : jda

Dato : 21-01-06 16:46

On Sat, 21 Jan 2006 15:56:02 +0100, Brian Olesen came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> selvfølgelig ikke noget.
>
> Findes der anden software til Windows, som kan finde ud af, hvad man har i

Har du prøvet at søge på serienummeret på Broadcoms hjemmeside?
http://websearch.broadcom.com/query.html?col=support&style=Support&ql=a
--
Jakob

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-01-06 17:30

Hejsa
Tak for svaret, men det gav desværre intet resultat.

Nu har jeg afskrevet alt hvad der står på dette kort.
Nogle forskellige søgninger på google antyder, at det måske er noget msi.

Men hvor skjuler de mon så deres trådløse lan-drivere?

Her er, hvad der står på kortet. Nogen har måske en god ide til præcis, hvad
det kan være?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Ukendt trådløst netkort:

Made in Taiwan
P05-6825110

Gule runde klistermærker:
020
332
OK

000c766FE42D

3BB0700606

418U000680 WF511-147 900-04201700

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-01-06 21:16

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig ikke noget.
>
> Findes der anden software til Windows, som kan finde ud af, hvad man har i

Mig bekendt er alle programmer der gør det samme som Everest totalt
værdiløse. De videregiver de oplysniger der findes i Windows, og det er så
dét. Som du selv har fundet ud af, har du smidt penge ud af vinduet, for
nogle oplysninger du havde i forvejen.

Dit netkort er sikkert et Canyon CN-WF511:
http://www.canyon-tech.com/products/show.cfm/Networking/Net/Wireless_Products_IEEE_802.11g/CN-WF511

Flemming Nielsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-01-06 21:26

Hejsa
Snip lidt af hvert om manglende info om netkort:

Jeg har fået hjælp i en anden gruppe og jeg synes nu ikke det var spild af
125 kr. at få præsenteret de forskellige oplysninger på en struktureret
måde, så jeg er skam godt nok tilfreds med programmet, selvom det ikke lige
fortalte hele historien.
F.eks. har jeg links til diverse drivere, biosopdateringer osv. i dette
program.
Nå dette skulle ikke ende som en reklame for et stykke software og det løste
jo så heller ikke mit problem.

mvh. brian

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 21-01-06 21:45

> [...]
> program.
> Nå dette skulle ikke ende som en reklame for et stykke software og det

Var det så et Canyon CN-WF511 kort?

Flemming Nielsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-01-06 11:28