MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP pro
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-01-06 15:51

Er en pc med 1 Ghz og 256 mb nok til win xp pro SR1 ?
Jeg kan ikke køre update på den ??

MVH

Henrik

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-01-06 16:18

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er en pc med 1 Ghz og 256 mb nok til win xp pro SR1 ?
> Jeg kan ikke køre update på den ??

Det kan sagtens gå, men har du plads nok på din harddisk? Hvad updater
du fra?

mvh
Preben

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-01-06 16:38

Fra Microsoft update !

Men den vil ikke rigtig køre.

Henrik

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-01-06 17:00

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fra Microsoft update !

Nå, jeg mente hvilket styresystem, du opdaterede fra, men det var så XP.
Prøv først at opdatere til sp2, som en anden også har skrevet.
Hvilke fejlmeddelelser får du, når du forsøger?

mvh
Preben

Fra : jda

Dato : 21-01-06 16:48

On Sat, 21 Jan 2006 15:51:18 +0100, Henrik Jørgensen came up with this
fine idea in dk.edb.system.ms-windows:

> Er en pc med 1 Ghz og 256 mb nok til win xp pro SR1 ?
> Jeg kan ikke køre update på den ??
>
> MVH
>
> Henrik

Du skal muligvis i gang med SP2 Der er nogle updates der først kommer efter
at SP2 er kørt ind, og det er en god idé under alle omstændigheder
--
Jakob

Fra : Henning

Dato : 21-01-06 17:53

>Jeg kan ikke køre update på den ??

Det er vel ikke fordi du bruger et ugyldigt licensnummer?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 22-01-06 09:08

Hvor kan jeg hente SP2 så jeg kan gemme den på en cd ? som kan bruges i den
computer som laver ballade
Min anden computer virker ok med den har også SP2.

Er der ikke noget med at man kan bestille en cd fra Microsoft hvor update er
på ?
Licensnummer er ok.

Henrik

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 22-01-06 09:45

> [...]
> Min anden computer virker ok med den har også SP2.
>
> Er der ikke noget med at man kan bestille en cd fra Microsoft hvor update

Hvis man har mod på at downloade 258 Mb. kan den hentes her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da

en CD kan bestilles her
http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx

mvh / Bc

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 22-01-06 09:53

Tak for hjælpen.
Det skulle tage 20 minutter at hente den.
Så må jeg håbe at den kan køre på "problem barnet"

Henrik

Fra : Ricko.

Dato : 22-01-06 10:42

> [...]
> Tak for hjælpen.
> Det skulle tage 20 minutter at hente den.
> Så må jeg håbe at den kan køre på "problem barnet"

Her på denne side kan du også hente det du har brug for
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 22-01-06 11:07

Nu er den hentet, men hvordan skal jeg bruge den ?
Når jeg klikker på den så begynder den at udpakke til en mappe på c:
Når den er færdig så sker det ikke mere, og mappen er væk.

Kan i hjælpe ?

Henrik

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 22-01-06 12:02

> [...]
> Når jeg klikker på den så begynder den at udpakke til en mappe på c:
> Når den er færdig så sker det ikke mere, og mappen er væk.

Der burde komme et skilt op med om du vil installere SP2
når den har pakket ud.
Den fil du har hedder vel WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe og fylder 258 MB
Installationen af SP2 kræver, at computeren har en
Processor på 233 MHz
64 MB RAM
2 GB ledig plads på harddisken under installationen
Det er nok her det går galt din disk var på 1GB ikke.
Hvis du har WIN-XP CD'en kunne du jo lave en slipstreamet WIN-XP CD med SP2
Det er ikke så svært
der er en udmærket vejledning her
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

vh / Bjarne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 22-01-06 12:27

> 2 GB ledig plads på harddisken under installationen
> Det er nok her det går galt din disk var på 1GB ikke.

Jeg læste vist galt det var 1Ghz der stod.
Der stod slet ikke noget om harddisken

Fra : jda

Dato : 22-01-06 15:11

On Sun, 22 Jan 2006 11:07:17 +0100, Henrik Jørgensen came up with this
> [...]

> Når jeg klikker på den så begynder den at udpakke til en mappe på c:
> Når den er færdig så sker det ikke mere, og mappen er væk.

Lav en mappen i roden af dit c: drev og kald den SP2 -> Flyt servicepakken
dertil -> inden i den laver du en mappe der hedder extract -> tag en
prompt, Start, kør, skriv 'cmd' -> I prompten skriver du 'cd\' -> cd sp2 ->
WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe /extract -> den spørger du om hvor du vil
pakke ud henne -> vælg mappen extract -> find
'C:\xp-sp2\extract\i386\update\update.exe' -> kør den

--
Jakob

Fra : Calle.

Dato : 22-01-06 12:49

Henrik Jørgensen wrote:
> Er en pc med 1 Ghz og 256 mb nok til win xp pro SR1 ?
> Jeg kan ikke køre update på den ??

Og du er sikker på det er en legal version du har?>

--
**** Calle ****

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 22-01-06 23:11

Hej alle

Jeg har nu "re installeret" xp og har fået den op og køre.
Jeg fjernet netkablet under re install + under SR2 install.
Der må været kommet noget virus med ind med xp SR1 så jeg ikke kunne update
den.
Men tak for hjælpen.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 23:27

> [...]
> Jeg fjernet netkablet under re install + under SR2 install.
> Der må været kommet noget virus med ind med xp SR1 så jeg ikke kunne

Ja snavs kan hurtigt komme med ind.
Husk nu at gemme SP2 filen
Eller lav en slipstream CD som jeg foreslog tidligere
mvh / Bjarne