MS Windows
briani 27239
windowsXP kan ikke starte
Fra : sdsf

Dato : 21-01-06 11:14

over natten er min windowsXP "gået ned".
Maskinen har åbenbart genstartet, og nu vises der
en sort skærm med følgende meddelelse:

windows kunne ikke starte fordi denne fil er beskadiget
eller mangler :
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Det er jo lidt bekymrende at det er en config fil?

Fra linux kan jeg se at filen stadig er der.
Den fylder godt 3Mb

Der er vist en komando så man kan få systemfiler
genetableret fra windows cd'en

Hvar er det nu den hedder?

Hvad mon der er sket?

Er det muligt at reparerer?

Fra : jda

Dato : 21-01-06 11:27

On Sat, 21 Jan 2006 11:13:44 +0100, sdsf came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Fra linux kan jeg se at filen stadig er der.
> Den fylder godt 3Mb
>
> Der er vist en komando så man kan få systemfiler

Det er nok System File Checker du tænker på. I med XP skiven -> start ->
kør -> scf /scannow

> Hvad mon der er sket?

Når du får liv i den igen, så prøv at kigge i loggen. Det er nok lidt
tidligt at sige noget om endnu

> Er det muligt at reparerer?

Prøv sfc
--
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-01-06 23:07

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fra linux kan jeg se at filen stadig er der.
> Den fylder godt 3Mb
>
> Der er vist en komando så man kan få systemfiler

Jeg har repareret for denne fejl flere gange, men sjovt nok har den ikke
altid samme årsag.
Flere gange har jeg dog benyttet den metode, som står her:
http://www.dslreports.com/faq/3546
The hard way

Kurt

Fra : jda

Dato : 22-01-06 00:17

On Sat, 21 Jan 2006 23:06:36 +0100, Kurt B. Andersen came up with this
> [...]

> altid samme årsag.
> Flere gange har jeg dog benyttet den metode, som står her:

Endnu et godt argument for ikke at slå systemgendannelse fra

--
Jakob