MS Windows
briani 27239
Mest resourcekrævende.
Fra : erl

Dato : 21-01-06 09:28

Hej.
Vi har en "Ældre" Toshiba Satellite som jeg vil lave så børnene kan bruge
den til eksamensbrug.

Der er kun 96 Mb ram, og så ville jeg gerne høre hvilken windows der er
mindst resourcekrævende.
Jeg har WinME og Win2000-pro at vælge imellem.

Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 09:59

"erl" <erlø@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindst resourcekrævende.
> Jeg har WinME og Win2000-pro at vælge imellem.

Nu ved jeg ikke hvor stor processoren er på den maskine, men personligt
ville jeg foretrække 2000. ( Det gør jeg stadig selvom jeg kører 1Gb ram på
en ny Amd'er)

mvh
Ebbe

Fra : erl

Dato : 21-01-06 10:56

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvor stor processoren er på den maskine, men personligt
> ville jeg foretrække 2000. ( Det gør jeg stadig selvom jeg kører 1Gb ram

> en ny Amd'er)

Det er en K6-2+ 475 Mhz og 4 Gb HD

Mvh
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 12:59

> "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> på
> >
> Det er en K6-2+ 475 Mhz og 4 Gb HD
>
> Mvh
> Erling

Jeg har en K6-2 333 stående her som "hjemmeserver", og den kører fint
Win2000. ( lidt tålmodighed kræves). Dog skal jeg skynde mig at tilstå, at
der er 256mb ram i den.
Det kan absolut ikke anbefales at prøve med XP, det forsøg vil være dødsdømt
fra starten.

Men det vil jo ikke koste andet end lidt tid, så måske du kunne være heldig
at få din Me'er til at køre rimeligt

mvh
Ebbe

Fra : Pico

Dato : 22-01-06 01:30

Ebbe [7000] wrote:
KLIP
> [...]
> tilstå, at der er 256mb ram i den.
> Det kan absolut ikke anbefales at prøve med XP, det forsøg vil være

Det er ikke helt korrekt, jeg havde nogle dele liggende og samlede en
"Lege" pc til barnebarnet (5 år), K6-2 333 og omkring 200 MB ram, kan
ikke huske det nøjagtigt.
Den kørere XP udemærket, tager lidt tid men ikke overvældende meget. Han
bruger den til børnespil installerede og forskellige spil på nettet.
Forældrene brugeer den også sommetider til surf når deres normale PC er
optaget.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 10:31

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger den til børnespil installerede og forskellige spil på nettet.
> Forældrene brugeer den også sommetider til surf når deres normale PC er

Problemet ligger blot i, at Erling har "kun" 96Mb til rådighed, det kan gøre
forskellen. Personligt ville jeg ikke gøre forsøget

mvh
Ebbe

Fra : sdsf

Dato : 21-01-06 11:26

Jeg er da sikker på at windowsXP vil kører helt ok
på maskinen.
Windows98SE er måske den bedste til en maskine af den størrelse.
Nu skriver du godt nok at du kun har ME og 2000
at vælge imellem, men XP og 98SE er lette at få fat i.

Ellers er der jo nogle udmærkede linux også.

Fra : Jim

Dato : 21-01-06 15:51

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu skriver du godt nok at du kun har ME og 2000
> at vælge imellem, men XP og 98SE er lette at få fat i.

Jeg er ikke så siker på, at XP kører problemfrit på en maskine med en så
lille ramstørrelse.
Det anbefales som minimum at have 128Mb ram til rådighed ved XP og gerne
256Mb.
Så hellere 98'eren, selv om den nærmest er kult at have på sin pc.

J.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 21-01-06 12:32

> [...]
> mindst resourcekrævende.
> Jeg har WinME og Win2000-pro at vælge imellem.

Hej Erling
Har du tænkt på, at meget af kundskaben idag hentes fra Internettet.
Her vil din gamle computer være meget "tung at danse med".
Jeg ville gemme den gamle computer langt væk og forære børnene en nyere og
langt hurtigere udgave.
Det er altid trist at skulle smide noget ud som ikke fejler noget, men bare
er forældet.
Hilsen
Jørgen