MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tilgængelig hukommelse
Fra : J. Jørgensen

Dato : 20-01-06 22:20

Hej i gruppen.

Jeg har 1 GB hukommelse, men opdager nu, at der kun er 620 MB tilgængelig.
Er det normalt? - eller er der en fejl i mit system eet eller andet sted?
Der er tale om XP HOME DK

Systemoplysninger siger:

Fysisk hukommelse i alt 1.023,48 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse 620,36 MB
Virtuel hukommelse i alt 2,00 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse 1,96 GB
Plads til sidefil 1,65 GB
Sidefil C:\pagefile.sys

Hilsen
Jørgen

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 21-01-06 00:44

> [...]
> Er det normalt? - eller er der en fejl i mit system eet eller andet sted?

Det er jo nok fordi der bliver brugt 403MB RAM, og at der er 620MB ledig -
så passer det jo fint

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-01-06 00:50

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det normalt? - eller er der en fejl i mit system eet eller andet sted?

Hej
Det ser meget fornuftigt ud.
Jeg har nogenlunde det samme
Det svinger lidt alt efter hvor mange processor du har kørende
jeg har 29 lige nu og har 690 MB tilgængelig
hvis jeg går i Systemoplysninger dykker den til 640 Mb.
vh / Bjarne

Fra : Kent

Dato : 21-01-06 02:44

"Bjarne Christensen" <bj_no_spam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har 29 lige nu og har 690 MB tilgængelig
> hvis jeg går i Systemoplysninger dykker den til 640 Mb.

Lige i forbindelse med det her.... Der er noget, jeg ikke
forstår! Jeg har også 1 gig fysisk hukommelse, men selv om jeg
stadig har 600-700 Mb tilbage, så bruger Windows ALLIGEVEL
af sidefilen. Hvorfor gør den det? Troede kun Windows brugte
af sidefilen, hvis ikke der var nok fysisk hukommelse. Og kan
man tvinge Windows til at bruge mere af den fysiske hukommelse,
for derved at opnå en hurtigere afvikling af systemet?

Kent.

Fra : jda

Dato : 21-01-06 11:21

On Sat, 21 Jan 2006 02:43:36 +0100, Kent came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> man tvinge Windows til at bruge mere af den fysiske hukommelse,
> for derved at opnå en hurtigere afvikling af systemet?

Der er interessante ting at læse på denne side, blandt andet om brug eller
ikke af pagefil
--
Jakob

Fra : jda

Dato : 21-01-06 11:22

On Sat, 21 Jan 2006 11:21:13 +0100, jda came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

Nu også med link: http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/XPMyths.html
--
Jakob