MS Windows
briani 27239
Brug af dvale
Fra : Lars HT

Dato : 19-01-06 21:18

Hej

Har været godt træt af at skulle indlæse alle de programmer, som jeg
efterhånden har fundet ud af, skal køres under opstarten.

Nu har jeg fundet ud af at sætte PC'en i dvale istedet for at slukke den,
hvilket fungerer fint.

Blot vil jeg spørge, om der er problemer med dette på længere sigt?

Lars

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 21:39

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket fungerer fint.
>
> Blot vil jeg spørge, om der er problemer med dette på længere sigt?

Jeg har haft meget få problemer, så jeg anvender det også som en konsekvens
af at skulle opstarte en masse programmer, hver gang jeg starter fra bunden.
Og det tager en krig, når man er utålmodig og bare skal på her og nu og
sende mails og chekke nyheder, børskurser m.m.

J.

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-06 23:07

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> [...]
> Og det tager en krig, når man er utålmodig og bare skal på her og nu og
> sende mails og chekke nyheder, børskurser m.m.

Tak for dit svar! Jeg oplever en kortvarig, høj summen fra højttalerne, hver
gang den starter op efter dvale! Er det noget, du kan genkende?

Lars

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 23:22

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Tak for dit svar! Jeg oplever en kortvarig, høj summen fra højttalerne,
> hver gang den starter op efter dvale! Er det noget, du kan genkende?

Nej, ikke efter dvale, men tidligere, da jeg havde højttalere sat til min
pc.
Nu oplever jeg ikke noget af den art.
Hvilket lydkort kører din pc med?

J.

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-06 23:34

> Nej, ikke efter dvale, men tidligere, da jeg havde højttalere sat til min
> pc.
> Nu oplever jeg ikke noget af den art.
> Hvilket lydkort kører din pc med?

Creative Sound Blaster PCI512 - det er et ældre et!

Har dog også en del støj, når jeg skruer lidt op for lyden!

Lars

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 23:46

> Creative Sound Blaster PCI512 - det er et ældre et!
>
> Har dog også en del støj, når jeg skruer lidt op for lyden!

Har du chekket din driver, om det er sidste nye version?
Ellers prøv at geninstaller din lydkort.

Mvh. J.

Fra : Max

Dato : 19-01-06 23:37

Hej Lars

> Nu har jeg fundet ud af at sætte PC'en i dvale istedet for at slukke
> den, hvilket fungerer fint.

Hvis du kan klare larmen, ja så kan du jo bare lade den
køre hele tiden, så slipper du for at skulle vække den.

Mvh Max

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-06 23:35

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Lars

> Hvis du kan klare larmen, ja så kan du jo bare lade den
> køre hele tiden, så slipper du for at skulle vække den.

Øh, ja! Det har du jo kun ret i!

Larmen er et problem, strømforbrug er et andet!

Lars

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 23:51

> Hej Lars

> Hvis du kan klare larmen, ja så kan du jo bare lade den
> køre hele tiden, så slipper du for at skulle vække den.

Det vil kræve en stor tegnebog med de KW-priser, vi har i dag.
Men det må vel være op til den enkelte.
Jeg kunne ikke finde på at benytte mig af den model.

J.

Fra : lillekurt

Dato : 20-01-06 08:35

> Nu har jeg fundet ud af at sætte PC'en i dvale istedet for at slukke den,
> hvilket fungerer fint.
>
> Blot vil jeg spørge, om der er problemer med dette på længere sigt?

Jeg har brugt dvale i årevis.
Eneste gang det har kokset var da jeg havde foretaget hardwareændringer mens
den var i dvale.

Og så vil jeg anbefale en xp-genstart en gang imellem, -for eksempel efter
50 gange dvale.

Fra : Lars HT

Dato : 20-01-06 08:46

"lillekurt" <nobody@nospam.fup> wrote in message

> Jeg har brugt dvale i årevis.
> Eneste gang det har kokset var da jeg havde foretaget hardwareændringer
> mens den var i dvale.

Okay - det lyder jo lovende!

> Og så vil jeg anbefale en xp-genstart en gang imellem, -for eksempel efter
> 50 gange dvale.

Med et stort antal programmer kørende - kommer det vel i praksis af sig selv
ifm. opdateringer mm.?

Tak for dit svar - dvale styrer!

Lars