MS Windows
briani 27239
Kan ikke installere CS2 (account with admi~
Fra : Paminu

Dato : 19-01-06 17:25

Jeg prøver at installere PhotoShop CS2 på winXP Pro SP2, hvilket aldrig har
været et problem før. Men under installationen får jeg beskeden:

You are not allowed to continue because your account does not have the
proper privileges. Please log in using an account with adminstrator
privileges and try again.

Jeg har altid brugt winXP som adminstrator og er den eneste der bruger
winXP. Er det nogen som har en ide om hvorfor jeg pludselig får denne fejl?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-01-06 19:50

Paminu wrote:
> [...]
>
> Jeg har altid brugt winXP som adminstrator og er den eneste
> der bruger winXP. Er det nogen som har en ide om hvorfor jeg

Tjek om du er administrator, gå i Kør og skriv følgende
efterfulgt af Enter 'control userpasswords2'.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Paminu

Dato : 19-01-06 20:54

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek om du er administrator, gå i Kør og skriv følgende efterfulgt af
> Enter 'control userpasswords2'.

Så kommer der en boks, hvor der står brugernavn efterfulgt af gruppe:

Adminstrator, Adminstratorer
ASPNET, Brugere
mos, Adminstratorer

ved ikke lige hvad jeg ellers skal kigge efter.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-01-06 22:12

Paminu wrote:
> Så kommer der en boks, hvor der står brugernavn efterfulgt af
> gruppe:
> Adminstrator, Adminstratorer
> ASPNET, Brugere
> mos, Adminstratorer

Jeg gætter på du logger ind som 'mos', prøv at log ind som
'Administrator' istedet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Paminu

Dato : 19-01-06 22:34

> Jeg gætter på du logger ind som 'mos', prøv at log ind som 'Administrator'
> istedet.

Jeg kan logge af som mos hvis jeg trykker på start, men jeg logger ikke ind
på winXP den starter bare op på skrivebordet uden at jeg skal skrive noget.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-01-06 10:49

Paminu wrote:
> Jeg kan logge af som mos hvis jeg trykker på start, men jeg
> logger ikke ind på winXP den starter bare op på skrivebordet
> uden at jeg skal skrive noget.

Jeg forstår ikke helt ovenstående sætning, men prøv at log 'mos'
af og når du er ved login-skærmen tryk så Ctrl+Alt+Delete. Så bør
der komme en skærm frem, hvori du kan skrive 'Administrator' i
brugernavn. Prøv så at logge ind.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-01-06 11:02

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> Ctrl+Alt+Delete. Så bør der komme en skærm frem, hvori du kan
> skrive 'Administrator' i brugernavn. Prøv så at logge ind.

Du skal trykke Ctrl+Alt+Delete 2 gange for login-skærmen
fremkommer...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Paminu

Dato : 21-01-06 12:40

> Du skal trykke Ctrl+Alt+Delete 2 gange for login-skærmen fremkommer...
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Mange tak nu fungere det! Findes der en måde jeg kan give bruger "mos"
adminstrator rettigheder på?

Når man bare installere winXP til sig selv så burde man vel altid bruge det
som adminstrator, men af en eller anden grund så bliver jeg altid logget ind
som "mos" i stedet for adminstrator. Ved opstart kommer der ikke nogen boks
hvor man kan vælger bruger.

Efter jeg har installeret Photoshop som administrator og har logget mig ind
som "mos" så kan iTunes ikke længere finde min iPod...skal man passe på med
at ændre brugere?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-01-06 14:43

Paminu wrote:
> Mange tak nu fungere det! Findes der en måde jeg kan give
> bruger "mos" adminstrator rettigheder på?

mos har administratorrettigheder, men førnævnte skulle du være
logget ind som brugeren 'Administrator' for at kunne
installere...

> [...]
> så bliver jeg altid logget ind som "mos" i stedet for
> adminstrator. Ved opstart kommer der ikke nogen boks hvor man

Det kan du slå fra i 'control userpasswords2' -> 'Brugere skal
angive...'. Så skal der fremover vælges bruger og tastes
adgangskode.
Men så er Administrator-kontoen sikkert ikke på listen, det kan
du ændre i
Kontrolpanel -> Brugerkonti.

> Efter jeg har installeret Photoshop som administrator og har
> logget mig ind som "mos" så kan iTunes ikke længere finde min
> iPod...skal man passe på med at ændre brugere?

Det problem må skyldes noget andet, der burde ikke være forskel
da begge konti tilhører administrator-gruppen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund