MS Windows
briani 27239
Computeren er låst??
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-06 10:01

Denne besked fik jeg i går aftes, da jeg ville lukke min kones (bærbare) pc
ned.

(Forinden var kommet (den sædvanlige) oplysning om, at andre brugere havde
været logget ind - lidt mystisk iøvrigt, da min kone hævder, at hun *ikke*
havde været i nærheden af pc'en under denne session?)

Da jeg bekræftede nedlukning, fik jeg beskeden:

"Computeren er låst

Kan kun låses op af 'bruger1' (= min kone)\'bruger2' (= mig) (eller
administrator [det er vi begge])

Navn: (input)

Adg.kode: (input)"

For det første er jeg ikke bekendt med, at vi skulle have
'adgangskoder' (til Windows) - for det andet var det slet ikke muligt at
foretage inputs til 'Navn'/'Adg.kode'-felterne.

Efter lidt 'tastegymnastik', herunder ctrl-alt-esc fik jeg efter nogle
minutter pc'en lukket.

Da jeg for kort tid siden tændte igen, fik jeg beskeden:

"logonui.exe stødte på et problem og blev lukket

Fejlen opstod for 10.01.05 på 00.20.16", efterfulgt af:

"Fejlsignatur: sxAppName: logonui.exe

sxAppVer: 60.2900.2180

sxModName: msvcrt.dll

sxModVer: 7.0.2600.2180

offset: 00037fd4"

Jeg blev tilbudt afsendelse af fejlrapport til MS, hvilket jeg gjorde.

Jeg har søgt på Google efter fejlen - men intet (brugbart) fundet!

Nogen forklaring/forslag - eller lignende oplevelser?

pc'en en Acer Aspire 3003 med Win XP Home, SP2.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : jama

Dato : 19-01-06 10:42

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen forklaring/forslag - eller lignende oplevelser?
>
> pc'en en Acer Aspire 3003 med Win XP Home, SP2.

---------------------------------
Du kan jo evt. lave en rep på din pc (husk ikke at bruge den første rep
Windows tilbyder,hvis du ikke har lavet en systemgendannele)så burde det
afhjælpe fejlen,men så skal du igen install.alle service pk.
mvh.jama

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-06 11:08

jama wrote:

> [...]
> Windows tilbyder,hvis du ikke har lavet en systemgendannele)så burde det
> afhjælpe fejlen,men så skal du igen install.alle service pk.

Tak for svaret - nu vil jeg lige se tiden lidt an (om 'fejlen' vender
tilbage?)

Jeg har netop afsluttet en session, hvor begge brugere (på skift!) var
logget ind. Nedlukningen foregik tilsyneladende normalt, men tog måske lidt
længere tid (efter at skærmen var slukket) end normalt(?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 16:34

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> wrote in message
Nogen forklaring/forslag - eller lignende oplevelser?

Virus?
Mvh Martin

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-06 17:03

Martin wrote:

> Virus?

Selvfølgelig altid en mulighed - men pc'en har fra første færd været sikret
med TDCs 'F-secure'-AV (som løbende opdateres), så jeg anser ikke
virusangreb som specielt sandsynligt.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin

Dato : 21-01-06 00:44

Selvfølgelig altid en mulighed - men pc'en har fra første færd været sikret
med TDCs 'F-secure'-AV (som løbende opdateres), så jeg anser ikke
virusangreb som specielt sandsynligt.

Hej - jeg kender ikke lige F-secure men jeg har lidt dårlige erfaringer med
AV ift orme på trods af opdateringer. Du ku prøve at køre Kaspersky online
scanner http://www.kaspersky.com/virusscanner, KAV er det jeg synes virker
bedst...
Mvh Martin

Fra : erstat xx med dk

Dato : 19-01-06 18:58

Kører i trådløst netværk? Tror i har fået noget snavs på Jeres pc eller
"nogen" har hacket sig ind?

i stedet ctr-alt-delete, kan du bare holde tænd/sluk knappen nede/inde
indtil den slukker.

Tjek Jeres netværk og pc med anti spyware og antivirus software

Mvh
/Ole O

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-06 23:17

erstat xx med dk wrote:

> Kører i trådløst netværk?

Ja!

> Tror i har fået noget snavs på Jeres pc
> eller "nogen" har hacket sig ind?

Næh, faktisk ikke.

> i stedet ctr-alt-delete, kan du bare holde tænd/sluk knappen nede/inde
> indtil den slukker.

Tak - det var godt at vide! :)

> Tjek Jeres netværk og pc med anti spyware og antivirus software

Som tidligere nævnt har den hele tiden(*) været sikret med TDCs
AV/spyware-pakke (fra 'F-systems').

(*) Men naturligvis: Første gang, den går på nettet (bla. for at hente AV)
er den naturligvis ikke sikret, såå...!?

(Lige nu viser den iøvrigt 1 'spyware' ('Tracking Cookie') i karantæne)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mikael Nørrelund An~

Dato : 19-01-06 19:41

Hans Henrik Hansen wrote:
> Nogen forklaring/forslag - eller lignende oplevelser?

Kører PCen uden problemer nu?

Jeg gætter på, at der alligevel har været logget på med en anden
konto og så har maskinen kun været i dvale eller standby da du
tændte den.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-01-06 22:59

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Kører PCen uden problemer nu?

Ja, den har siden været tændt og lukket ned en tre - fire gange uden
problemer! :)

> Jeg gætter på, at der alligevel har været logget på med en anden
> konto og så har maskinen kun været i dvale eller standby da du
> tændte den.

Det kan jeg ikke helt afvise - men hvorfor kan dét i grunden skabe
problemer? Hvis PCen viser et 'luk ned'-ikon i 'start'-menuen, må den vel
'være klar' til nedlukning (skulle man da tro!?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-01-06 20:39

Mjae .. Din kones bærbare er givetvis gået i dvale eller sat pauseskærm til.
Der har den så krævet password, som du ikke lige har kendt selvom det har
været blankt.

Den efterfølgende fejl har givetvis været afledt af dine forsøg med
nedlukning / oplukning.

Hvis ikke du får yderligere fejl, tager du det bare som een af tilværelsens
tilskikkelser.

/FL

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-06 11:56

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
>
> Nogen forklaring/forslag - eller lignende oplevelser?
>
> pc'en en Acer Aspire 3003 med Win XP Home, SP2.

Virus.