MS Windows
briani 27239
windows xp password?
Fra : René Keldorff

Dato : 18-01-06 19:05

hej med jer

Hvordan finder jeg ud af hvad login passwordet er på en maskine med
xp? Kender i et godt password recovery program - helst free-ware.

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 19:28

René Keldorff (slet R5DKZ) wrote:
> hej med jer
>
> Hvordan finder jeg ud af hvad login passwordet er på en maskine med
> xp? Kender i et godt password recovery program - helst free-ware.
>
> På forhånd tak

pwdump4 kan trække lm hashes ud mens den kører, derefter er det vist en
smal sag at finde et program der kan tygge dem igennem (elcomsoft har
lavet noget med et GUI, ellers er der self. John The Ripper)

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Kasper Lund

Dato : 18-01-06 21:45

Prøv ntpasswd her: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Fra : PHM

Dato : 19-01-06 06:57

"René Keldorff (slet R5DKZ)" <keldorff@R5DKZmail.dk> skrev i en meddelelse
> hej med jer
>
> Hvordan finder jeg ud af hvad login passwordet er på en maskine med
> xp? Kender i et godt password recovery program - helst free-ware.

Du kan vel også omgå password, ved at trykke F8 i opstarten, og så logge på
i fejlsikker tilstand.
Så spørger windows ikke om password, og du kan gå ind og ændre eller slette
administrator password.

Dette har jeg gjort adskillige gange, da mine børn af og til glemmer deres
password

V.H. Peter

Fra : keldo

Dato : 19-01-06 07:21

utroligt - hvor svært ka´det være?

Fra : Palle Hansen

Dato : 19-01-06 08:30

PHM wrote:

> [...]
> i fejlsikker tilstand.
> Så spørger windows ikke om password, og du kan gå ind og ændre eller slette

I det øjeblik der sættes password på den indbyggede administratorkonto,
så holder den ikke længere

Fra : PHM

Dato : 19-01-06 17:09

"Palle Hansen" <palle@na.invalid> skrev i en meddelelse

> I det øjeblik der sættes password på den indbyggede administratorkonto,
> så holder den ikke længere

Mig bekendt er der vel kun en konto, nemlig administratorkontoen, hvis man
kun er en bruger af pcén.
Der er i hvert fald kun en konto på min, og det er min egen.
Den mener jeg da godt at kunne omgå ved F8.

V.H. Peter

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 19-01-06 17:27

> Mig bekendt er der vel kun en konto, nemlig administratorkontoen,
> hvis man kun er en bruger af pcén.
> Der er i hvert fald kun en konto på min, og det er min egen.
> Den mener jeg da godt at kunne omgå ved F8.

Om man logger på i normal tilstand, eller fejlsikret tilstand gør ingen
forskel på brugere og passwords. Når du logger på i fejlsikret tilstand,
står brugernavnet så til "Administrator"? Hvis ja, så prøv at sætte et
password på administrator-kontoen når du kører normalt, og så prøv at starte
op i fejlsikret igen... så vil jeg godt vædde på at du ikke kan logge ind
som administrator uden password.

For at skifte password på administratorkontoen, og i øvrigt administrere
brugere på pc'en, så tryk på menuen start, vælg kør, og skriv "control
userpasswords2" (uden anførselstegn), og tryk OK.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : PHM

Dato : 19-01-06 18:15

"Peter (8450)" <usenet@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
starte
> op i fejlsikret igen... så vil jeg godt vædde på at du ikke kan logge ind

Godt vi ikke har vædet
Man kan ikke logge på hvis der er adgangskode på administrator.
Beklager at jeg troede man kunne.

V.H. Peter