MS Windows
briani 27239
2 gange xp på samme bærbar problem
Fra : Nyheder

Dato : 16-01-06 21:06

Hej Alle

Jeg har en bærbar hvor jeg godt kunne tænke mig at have 2 helt adskildte win
XP instalationer.

Jeg har Partition magic 8, og Acronis true image 9.

Jeg har først startet maskinin op og har fået alle drivere til at fungere så
maskinen kører perfect. Så har jeg lavet et image af maskinen (partitionen)
med ATI9 og gemt det på en USB HD.
Nu bruger jeg PM8 til at lave 2 partitioner (en lille FAT32 (2), og en stor
NTFS primær (3)).
Jeg restore ny image fra USB HD til (3) og instalere bootmagig som bruger
(2).

Når jeg genstarter kommer jeg fint ind på den oprindelige instalation men
hvis jeg prøver i Bootmagig menuen at vælge den nye starter winxp opstats
billedet men hurtigt står der error noget med kan ikke finde autocheck
(virker som noget fra PM8) og så går den over i blå skærm den en fatal
fejl.......

Jeg har også prøvet at lade PM8 instalere et nyt styresystem men her kan jeg
ikke genbruge mig image, og da jeg prøvede gik der ged i det ved en genstart
at en win opdatering på den nye partition da den jo startede standart på den
første.

Er det ikke muligt at lave det sådan at jeg kan genbruge mit image?
Er der andre programmer der er bedre, eller kan jeg bruge dem jeg har bedre?

Venlig hilsen

Sten

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-01-06 02:17

"Nyheder" <virker.ikke@svar.til.gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke muligt at lave det sådan at jeg kan genbruge mit image?

Næppe. Alt (næsten) i den imagefil peger på et andet drev.

> Er der andre programmer der er bedre, eller kan jeg bruge dem jeg har
> bedre?

Ja, Windows XP. Boot op på cd-rom'en og installer XP på din partition 3. XP
laver automatisk en bootmenu.

Flemming Nielsen

Fra : Nyheder

Dato : 17-01-06 17:06

Hej Flemming

Nu har jeg prøvet og det virker på sin side fint, dog kan jeg se den anden
partition når jeg kører.

Jeg vil gerne have det sådan at den partition der ikke bryges er skjult. Er
det muligt uden Boot magic?

Sten

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-01-06 18:00

> [...]
> partition når jeg kører.
>
> Jeg vil gerne have det sådan at den partition der ikke bryges er skjult.

Tweak UI fra Microsoft, kan skjule partitioner og andre ting.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Flemming Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-06 18:47

Flemming Nielsen skrev:

>Tweak UI fra Microsoft, kan skjule partitioner og andre ting.

Ja - jo, og alligevel ikke.

Partitionen vil ikke vises i My Computer eller Explorer, men man
vil stadig kunne tilgå den ved at skrive drevbogtav/sti i Start
=> Run eller i en adresselinje.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Nyheder

Dato : 17-01-06 19:52

Hej Igen

Nå det var ikke så godt som jeg regnede med. Jeg ved ikke lige hvor det er
gået galt men den ene partition var ikke primær men logisk partiton.

Hvis jeg nu skal starte helt for fra hvad. vil I så sige jeg skal gøre efter
jeg har formateret hele HD'en.

Det er vigtigt for mig at jeg har 2 helt adskilte ststemer på maskinen.

Hilsen

Sten

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-01-06 23:38

> [...]
> gået galt men den ene partition var ikke primær men logisk partiton.
>
> Hvis jeg nu skal starte helt for fra hvad. vil I så sige jeg skal gøre

Start op på XP cd'en. For at være sikker på at der ikke ligger noget snask,
sletter du de 3 partitioner du har. Opret 3 nye partitioner i den størrelse
du vil have, og installer derefter XP på c-drevet. Efter endt installation,
installerer du XP igen på en anden partition.

Herefter bruger du Tweak UI til at skjule de partitioner/drev du måtte
ønske.

Flemming Nielsen