Side der ikke kan hentes fra cache?
Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 29-11-00 21:49

Hejsa!

Hvordan sørger jeg for at en side ikke gemmes i en besøgendes cache?
Jeg vil gerne have det således, at hvis man bruger tilbagefunktionen i
browseren, så skal siden hentes påny fra nettet.

Mvh. Mads Rahbæk Madsen

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 20:18

Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 01-12-00 20:18

On Wed, 29 Nov 2000 21:35:33 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

>"Mads Rahbæk Madsen" <mads.rm@get2net.dk> wrote
>
>Disse indsættes i <HEAD> sektionen:
><META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">
>
>Bemærk at ikke alle browsere "ser disse" bl.a. kan folk der sidder bag en
>proxy godt have store problemer...
>
>Hvis du har adgang til PHP eller ASP er det anbefalelsesværdigt at lave det
>i dette, da de kan sætte ægte Headers istedet for disse HTTP-EQUIV.

Uh, det lyder godt... Jeg har adgang til ASP!
Hvordan skal det så se ud - om jeg må spørge???

Mvh. Mads

Fra : Martin Fæster

Dato : 01-12-00 22:21

> Uh, det lyder godt... Jeg har adgang til ASP!
> Hvordan skal det så se ud - om jeg må spørge???
>
> Mvh. Mads

indsættes i head sektionen
<head>
<?php header('Cache-Control: no-cache'); // for HTTP 1.1 browsers/proxies
header('Pragma: no-cache'); // for HTTP 1.0 browsers/proxies ?>
</head>

Martin

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 01-12-00 22:50

Martin Fæster wrote:

> [...]
><?php header('Cache-Control: no-cache'); // for HTTP 1.1 browsers/proxies
>header('Pragma: no-cache'); // for HTTP 1.0 browsers/proxies ?>

1. Dette er PHP, Mads har adgang til ASP

2. Headers skal ikke sendes i <head>..</head>. De skal sendes som det
allerførste browseren modtager. Dette er hvad din kode giver:
<URL:http://geekonline.dk/blob/headers.php>

--
dennisandersen.dk

   You know you're a Linux geek when...
      <URL:http://geekonline.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-00 07:01

Fri, 01 Dec 2000 22:50:28 +0100, skrev Dennis Skærup Højlund Andersen
<usenet@euph.dk>:

>1. Dette er PHP, Mads har adgang til ASP

....og hvis ingen svarer her, så bør Mads spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, som er den helt rigtige
gruppe til det.

PS. Til Dennis.

Hvorfor laver du ikke din webadresse i din signatur til et klikbart
link? Undrer mig bare.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 02-12-00 18:15

Knud Gert Ellentoft wrote:
>Hvorfor laver du ikke din webadresse i din signatur til et klikbart
>link? Undrer mig bare.

Altså med <URL:http://dennisandersen.dk>? Har overvejet det, men synes
at den andet ser bedre ud

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 11:52

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 03-12-00 11:52

Andreas Kleist Svendsen wrote:
>Jeg tror såmænd bare Knud mente http://dennisandersen.dk i stedet for
>dennisandersen.dk...

Tjoee... men det synes jeg heller ikke (har overvejet det)..

Nå, nu er det vist mega-offtopic... EOD i denne NG.