MS Windows
briani 27239
hjælp vedr inst af win xp efter virus
Fra : Helge Højer

Dato : 16-01-06 19:15

hej med jer

Jeg håber der har et svar på et problem som er opstået
efter et virusangreb hos min kammerat .

Jeg har efter virus prøvet at installere win xp på hans pc igen.

Efter endt partitionering og formatering
(som iøvrigt kan gøres uden problemer) begynder den så at kopiere filer til
windows installation men efter 25% filkopiering begynder den at sige at
filen ikke blev kopieret korrekt eller filen findes ikke på cden .

Først troede jeg det var drevet der var noget galt med men efter afprøvning
med 3 forskellige drev (det sidste var et helt nyt plextor drev) og 2 nye
win xp skiver forstår jeg intet.

Hver gang jeg prøver at installere win xp er det en ny fil den ikke kan
finde eller der er kopieret korrekt

kan virusen have lavet unoder i bios´en eller er der nogen andre muligheder.
Bundkortet er et asus A7S333 REV 1.04

mvh helge og på forhånd tak for hjælpen

Fra : IKJ

Dato : 16-01-06 20:32

> Jeg håber der har et svar på et problem som er opstået
> efter et virusangreb hos min kammerat .
> mvh helge
>
> Jeg har været ude for det samme, virus eller ej og prøvede flere gange,
> efter formatering, at genindlæse XP home og med samme resultat som dig.

Prøvede at udskifte harddisk, CD-ROM drev, o.s.v. og tilsidst lykkedes det.
Nu kører PCèn normalt.

Mit indlæg er nok ikke til megen hjælp da jeg er overbevist om at årsagen
til problemet var et CD-ROM drev.

Dog er det, efter min mening, vigtigt at du under installation er koblet af
nettet. Altså installer XP, SP2 samt dit antivirus program fra CDèr og ikke
går på nettet før dette er klaret.

Denne forholdsregel har i hvert fald hjulpet undertegnede.

mvh IKJ

Fra : Helge Højer

Dato : 17-01-06 18:19

Jeg er efterhånden nået frem til at det må være harddisk eller bundkort den
er gal med .

En biosopdatering hjalp ikke og en formatering via gl dosdisketter til fat
32 hjalp heller ikke.

jeg prøvede faktisk også at kører en en bootable antivirusdiskette fra
f-prot uden den fandt noget

harddisken er kun 3 mdr gammel men jeg må jo prøve med en anden disk

cd-romdrevet tvivler jeg på fejler noget når jeg har prøvet 3 drev hvoraf
det ene er helt nyt

mvh helge
"Helge Højer"