MS Windows
briani 27239
Mærkeligt fænomen ved fjernskrivebord
Fra : Claus Skaarup

Dato : 15-01-06 19:59

Jeg har nu fået fjernskrivebord til at virke i XP, men jeg har et underligt
problem. Når jeg logger på fjerncomputeren og starter winamp op på den,
kommer der kun musik ud af højttalerne på den lokale computer. Det synes jeg
er meget mystisk. Jeg starter jo et program op på fjerncomputeren og så
burde det jo kun køre dér. Men lyden kommer altså ud af den forkerte
computer!!!

Hvad hulen sker der??

Mvh Claus

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-01-06 22:03

"Claus Skaarup" skrev
> [...]
> er meget mystisk. Jeg starter jo et program op på fjerncomputeren og så
> burde det jo kun køre dér. Men lyden kommer altså ud af den forkerte

Det virker på den måde fordi du så kan overtage det hele på fjerncomputeren,
også lyden.

Hvis du ikke ønsker at overtage lyden, er et lignende program måske noget
for dig, TightVnc
http://www.tightvnc.com/
her bliver lyden på fjern-pc-en.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Claus Skaarup

Dato : 15-01-06 22:37

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også lyden.
>
> Hvis du ikke ønsker at overtage lyden, er et lignende program måske noget

Okay, det er da meget smart - i visse tilfælde - at lyden følger med. Bare
ikke lige i mit setup. Det burde faktisk kunne slås fra.

Jeg prøver Tightvnc på et senere tidspunkt.

Mvh Claus

Fra : MN

Dato : 15-01-06 22:44

"Claus Skaarup" <skaarup75fjern@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> synes jeg er meget mystisk. Jeg starter jo et program op på
> fjerncomputeren og så burde det jo kun køre dér. Men lyden kommer altså ud

Og du har set fanebladet i fjernskrivebord (klippet fra engelsk) "local
resources" og "remote computer sound"?

Mogens

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 16-01-06 12:20

"MN"

> Og du har set fanebladet i fjernskrivebord (klippet fra engelsk) "local
> resources" og "remote computer sound"?
>
> Mogens
Nej, det har jeg så ikke Det kigger jeg lige på.

- Claus