MS Windows
briani 27239
Lydfil
Fra : Ole

Dato : 14-01-06 12:41

Mit problem er, at jeg af og til har behov for at gemme et klip fra f.eks.
radioavisen lokalt i en lydfil, men jeg kan ikke umiddelbart se hvorledes
det kan lage sig gøre.
Er der nogen som har de vise sten her?
På forhånd tak
/Ole

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 14-01-06 13:28

"Ole" <ole.worm@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> radioavisen lokalt i en lydfil, men jeg kan ikke umiddelbart se hvorledes
----
Det er osse mit behov, og jeg har talt med Danmarks radio om det for nogle
år siden.
Det kan man ikke, men man kan KØBE en udsendelse på CD, men vær forberedt på
du skal af med en lille formue.
Måske kan en iPOD komme på tale her, men jeg ved for lidt om det for tiden.
Hilsen
Flemming Svendsen

Fra : Hagar

Dato : 14-01-06 14:28

> [...]
> radioavisen lokalt i en lydfil, men jeg kan ikke umiddelbart se hvorledes

Jeg mener ikke der er noget galt i at optage lyd fra DR, og skal du bruge
noget fra en udsendelse til eget brug, så må du også optage den. At man
ligefrem skal købe en udsendelse på en cd er ret så dyrt, men der findes da
billigere alternativer, ikke gratis, men billigere end DR
http://stream-down.cocsoft.com/

Hagar

Fra : Ole

Dato : 14-01-06 14:50

Det lyder som løsningen på problemet -
M - tak
/Ole

Fra : Per Hansen

Dato : 14-01-06 14:43

> [...]
> radioavisen lokalt i en lydfil, men jeg kan ikke umiddelbart se hvorledes

Du kan optage med audacity.
Det er gratis
http://audacity.sourceforge.net/

Per Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-01-06 14:59

> [...]
> radioavisen lokalt i en lydfil, men jeg kan ikke umiddelbart se hvorledes

Check din audio software.
I mixeren (under indspilning) er der ofte mulighed for for at vælge
"What you hear" eller "waveMix" så kan du bruge dit foretrukne program til
at optage, og gemme i dit foretrukne format.

--
Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 15-01-06 09:16

"Ole" <ole.worm@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mit problem er, at jeg af og til har behov for at gemme et klip fra
f.eks.
> /Ole

Hej Ole og andre.
Fandt lige denne:
Radio til lommen
DR tilbyder nu podcasting i en pilotudgave, som gør det muligt at
downloade
en række radioprogrammer til pc'en og mp3-afspilleren. Du kan dermed høre
programmerne, når og hvor du vil. DR Podcast er for alle og er let at
sætte
op. Læs mere
Hilsen Flemming

Fra : Ole

Dato : 15-01-06 11:58

Hej Flemming det lyder som en rigtig god mulighed
Har du en link?
/Ole

Fra : Edmund

Dato : 15-01-06 12:29

Ole wrote:
> Hej Flemming det lyder som en rigtig god mulighed
> Har du en link?

http://www.dr.dk/podcast/

Men hvorfor er det lige man skal have specielle programmer for at
downloade disse mp3 filer?
--
Mvh Edmund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-06 13:23

Den 15-01-06 12.29 skrev Edmund følgende:

> http://www.dr.dk/podcast/
>
> Men hvorfor er det lige man skal have specielle programmer for at
> downloade disse mp3 filer?

Det er sikkert for at undgå, at mp3-filerne afspilles i ens
standard-mp3afspiller. Efter min mening er det lidt dumt, men det er
sikkert fordi, jeg netop foretrækker at bruge min almindelige afspiller.

Man behøver for øvrigt ikke at have et podcastprogram. Man kan blot
hente podcastsiden (en xml-fil), og i koden finde adressen til mp3-filen.

Tjek fx:
http://podcast.dr.dk/p3/rssfeed/formiddag.xml
Her finder du det direkte link til filen
http://podcast.dr.dk/p3/formiddag/2005/vbf_130106.mp3

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.