MS Windows
briani 27239
Mere plads på C: drevet - hvordan
Fra : John

Dato : 13-01-06 22:09

Hej

Jeg har delt min harddisk op i 3 partioner, det er gået godt indtil nu, men
nu er C: drevet fyldt op - 4Gb.
Jeg har formodentlig lavet det for lille i starten, men kan jeg lægge f.eks.
4 eller 5 af de ledige Gb på D: drevet, over på C: drevet?
Håber at jeg har formuleret mig korrekt.
Jeg har Paragon Harddisk Manager at gøre godt med.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 13-01-06 22:44

"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Håber at jeg har formuleret mig korrekt.
> Jeg har Paragon Harddisk Manager at gøre godt med.

Ved ikke om den kan, men PowerQuest Partition Magic kan i hvert fald.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-06 23:19

John wrote:
> [...]
> Håber at jeg har formuleret mig korrekt.
> Jeg har Paragon Harddisk Manager at gøre godt med.

Jeg kender ikke Paragon - men Partition Magic kan ihvertfald.

Alternativt kan du jo flytte boget fra C: over på D:

Dokumenter og lign kan uden problemer flyttes.
Swapfilen kan vist også
Og så ved jeg ikke, hvad du ellers har på C: ?

Jan

Fra : Thomas gade

Dato : 14-01-06 00:27

John wrote:

> [...]
>Håber at jeg har formuleret mig korrekt.
>Jeg har Paragon Harddisk Manager at gøre godt med.

Så vidt jeg kan se burde det ikke være et problem.

Vælg hvilken HD og partition/drev du vil ændre og vælg så resize - her
kan du justere størrelsen på drevet ved at trække i en "skyder".

Du skal formentlig formindske dit D drev først for at frigive plads til
at udvide C:

Jeg har ikke selv prøvet paragon, men det burde ikke være et problem.

HUSK at tage lige en backup af alt du ikke vil miste inden du går igang.

Mvh Thomas

Fra : John

Dato : 14-01-06 11:01

Hej

Tak, til svarene.

Paragon gennemførte ikke sammenlægningen, men fortalte heller ikke hvorfor.
PowerQuest gennemførte heller ikke i første omgang sammenlægningen, men
fortalte at den skulle bruge ca. 200Mb fri plads på C: for at kunne arbejde.
Efter at have frigjort denne plads gik det som smurt.
Omdøbning af det gamle D: drev - som Paragon havde fået døbt L: - gik også
problemfrit med PowerQuest, så min varmeste anbefaling til dette program.

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.