MS Windows
briani 27239
Backup af data til samba-drev der ikke alt~
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 13-01-06 15:14

Jeg leder efter et gratis (helst open-source) Windows program der kan
lave schedulerede fuld+inkrementel backups til et samba-drev der ikke
altid er tilsluttet. Dvs. programmet skal måske en gang i timen se om
drevet er tilsluttet, og hvis det er tjekke hvor lang tid siden der er
blevet lavet backup og så ellers gå igang hvis det er tid (det kunne
f.eks. være fuld backup en gang om ugen og inkrementel hver dag).

Jeg prøvede XP's indbygede backup-program, men det kan tilsyneladende
kun schedulere på faste tidspunkter, hvilket ikke er nok (da samba
drevet ikke er tilsluttet hele tiden). Desuden kører det ikke
umiddelbart i baggrunden hvilket ville være meget rart. Jeg har prøvet
et par andre, men de fejler typisk på ikke at kunne undersøge om
netværksdrevet er tilgængeligt inden backuppen starter.

Nogen idéer til et sådant program? Man skulle mene at det eksisterede...

Med venlig hilsen Preben