MS Windows
briani 27239
Standby funktion ude af drift - lidt
Fra : Cifly

Dato : 12-01-06 16:50

Hej NG

Når jeg sætter min computer (WXP) på Standby og tænder igen, åbner den ikke
helt op. Åbner kun til visning af skrivebordet uden ikoner, proceslinie
eller noget andet. Og der bliver den stående.

Nogen der kan assistere?

--
Venlig hilsen www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : BJ Denmark

Dato : 13-01-06 11:14

Cifly wrote:
> [...]
> den ikke helt op. Åbner kun til visning af skrivebordet uden ikoner,
> proceslinie eller noget andet. Og der bliver den stående.

Et skud i tågen: Kan du se om der er HD aktivitet? - Jeg har set en PC, hvor
AV gik i gang med at scanne disken, fordi programmet tilsyneladende troede,
det var en fejl, når maskinen blev sat i standbyfunktion, og efterfølgende
begyndte at scanne disken. Efter ca. 15-20 minutter kom den dog til live. -
Prøv at taste [CTRL]+[SHIFT]+[ESC], og se om det åbne joblisten. Her vil du
kunne se på fanebladet processor, om der er en proces, der sluger alle
vitaminerne.

Ellers kunne det være netværkskort, der ikke vågne af dvaletilstand. Prøv at
slå "dvale" fra på netværkskortet.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Cifly

Dato : 13-01-06 11:33

BJ Denmark skrev:

> [...]
> det var en fejl, når maskinen blev sat i standbyfunktion, og efterfølgende
> begyndte at scanne disken. Efter ca. 15-20 minutter kom den dog til

Aktiviteten hører op kort tid efter og så sker der nada.

> Prøv at taste [CTRL]+[SHIFT]+[ESC], og se om det åbne joblisten. Her vil
> du
> kunne se på fanebladet processor, om der er en proces, der sluger alle
> vitaminerne.

Virkede en overgang - nu er det også slut.

> Ellers kunne det være netværkskort, der ikke vågne af dvaletilstand. Prøv
> at
> slå "dvale" fra på netværkskortet.

Sikker på det ikke er netværkskort. Endvidere har det virket tidligere med
netværkskortet.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 13-01-06 22:40

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke helt op. Åbner kun til visning af skrivebordet uden ikoner,
> proceslinie eller noget andet. Og der bliver den stående.

Tjek dine BIOS indstillinger under Power evt.

Fra : Cifly

Dato : 14-01-06 13:46

Hans M. Pedersen skrev:

> Tjek dine BIOS indstillinger under Power evt.

Kan disse indstillinger pludselig ændre sig, uden menneskelige indblanden?

Den har altid fungeret med Standby. Men pludselig bestemte den sig for ikke
at gide det mere.