MS Windows
briani 27239
Automatisk login i Windows XP
Fra : Morten Christensen

Dato : 12-01-06 11:00

Jeg har skiftet PC'en i et konferencelokale fra styresystemet Windows
2000 pro til Windows XP pro.

I w2k kunne jeg under Kontrolpanel, Brugere og adgangskoder, fjerne
tjek-tegnet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode" ud for en
bruger, hvorefter box'en automatisk bootede ind som den bruger. Den
facilitet har jeg ikke kunnet få øje på i XP.

Derfor skal man nu altid starte med logge ind som en bruger og fortælle
at der ingen adgangskode er. For en stresset, edb-dement foredragsholder
i tidsnød er det ikke den bedste start på seancen.

Hvilke muligheder har jeg for at få XPpro til automatisk at starte op
helt inde på skrivebordet ?

--
Morten Christensen

Fra : csm

Dato : 12-01-06 11:52

Hent tweak ui fra microsoft.com

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 12-01-06 12:27

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse
> [...]
> pro til Windows XP pro.
>
> Hvilke muligheder har jeg for at få XPpro til automatisk at starte op helt

Hej Morten.

Prøv at skrive 'control userpasswords2' i en kør-kommando

Henrik, Aalborg

Fra : *** Calle ***

Dato : 12-01-06 16:33

Morten Christensen wrote:
> [...]
> foredragsholder i tidsnød er det ikke den bedste start på seancen.
>
> Hvilke muligheder har jeg for at få XPpro til automatisk at starte op

brug programmet tweakui til at sætte det op med.
Freeware hos M$
--
*** Calle ***