MS Windows
briani 27239
Scandisk i XP MCE
Fra : Kim

Dato : 11-01-06 06:24

Hvor findes scandisk i Win XP MCE 2005 jeg kan ikke finde det på min ?

Mvh. Kim

Fra : jda

Dato : 12-01-06 00:29

On Wed, 11 Jan 2006 06:23:43 +0100, Kim came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> Hvor findes scandisk i Win XP MCE 2005 jeg kan ikke finde det på min ?
>
> Mvh. Kim

scandisk findes ikke i XP Der hedder det 'chkdsk' Så er der forskellige
parametre: Prøv /? for at få en oversigt
--
Jakob

Fra : emj

Dato : 12-01-06 02:25

jda skrev:

>scandisk findes ikke i XP

Jo det gør da.
Højreklik på drev c
Vælge egenskaber/funktioner

Der er 3 valgmuligheder under fanebladet funktioner.
Den øverste er skandsk
Den midterste er defragment.

Hilsen emj

Fra : jda

Dato : 12-01-06 02:55

On Thu, 12 Jan 2006 02:25:08 +0100, emj came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Højreklik på drev c
> Vælge egenskaber/funktioner
>
> Der er 3 valgmuligheder under fanebladet funktioner.

Hvis du prøver at tage en prompt op i XP og skive 'scandisk' så vil du få
den lankoniske besked at
'scandisk' blev ikke genkedt som en intern eller ekstern kommando, et
program eller en batchfil.
Det hedder chkdsk
--
Jakob