MS Windows
briani 27239
Flytning af c:programmer
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 19:40

Kan jeg uden problemer flytte min program mappe fra mit (c) bootdrev
til et andet drev uden det giver problemer.

Jeg antager at det vil være MS egne programmer der vil brokke sig om nogen?

Mvh Thomas

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-01-06 19:56

Thomas gade wrote:
> Kan jeg uden problemer flytte min program mappe fra mit (c) bootdrev
> til et andet drev uden det giver problemer.
>
> Jeg antager at det vil være MS egne programmer der vil brokke sig om nogen?

Flytte dem uden problemer: Nej

Du kan prøve at søge efter C:\programmer (eller C:\program files) i
regedit, og udskifte dem med d:
Men der er så mange forekomster at det sandsynligvis vil gå galt
på et eller andet punkt.

/b

Fra : Snuden

Dato : 10-01-06 20:00

On Tue, 10 Jan 2006 19:40:14 +0100, Thomas gade
<placeitatgmail.invalid> wrote:

>Kan jeg uden problemer flytte min program mappe fra mit (c) bootdrev
>til et andet drev uden det giver problemer.

Nej. Det vil kræve geninstallation af programmerne eller redigering af
samtlige sti-angivelser i registreringsdatabasen (det sidste vil tage
en evighed)

>Jeg antager at det vil være MS egne programmer der vil brokke sig om nogen?

Alle installerede programmer der har henvisninger til programmappen
vil brokke sig
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 20:22

Snuden wrote:

> [...]
>en evighed)

>Alle installerede programmer der har henvisninger til programmappen

Så vil jeg holde igen med den flytning.

Er der ellers noget tjent ved have systemet isoleret på et drev for sig
selv?

Jeg tænker især på ydelse.

Mvh Thomas

Fra : Snuden

Dato : 10-01-06 22:18

On Tue, 10 Jan 2006 20:21:54 +0100, Thomas gade
<placeitatgmail.invalid> wrote:

>Så vil jeg holde igen med den flytning.

God ide :)

>Er der ellers noget tjent ved have systemet isoleret på et drev for sig
>selv?
>
>Jeg tænker især på ydelse.

Ikke specielt. Det kan dog godt give lidt at lægge swap-filen på en
anden disk
--
Snuden

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-01-06 20:30

Thomas gade <placeitatgmail.invalid> skrev:
Tue, 10 Jan 2006 19:40:14 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>Kan jeg uden problemer flytte min program mappe fra mit (c) bootdrev
>til et andet drev uden det giver problemer.

Ja, det kan du godt.
Det er blot nødvendigt at rette alle henvisninger til programmet til
den nye adresse.

Det kan gøres automatisk med programmet 'COA2' (Change of Address)

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 22:41

Erik Helmer Nielsen wrote:

> [...]
>den nye adresse.
>
>Det kan gøres automatisk med programmet 'COA2' (Change of Address)

Gælder det også MS programmer der ligger i xp installationen?

Mvh Thomas

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 11-01-06 13:09

Thomas gade <placeitatgmail.invalid> skrev:
Tue, 10 Jan 2006 22:41:15 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>Gælder det også MS programmer der ligger i xp installationen?
Ja, jeg har aldrig haft problemer, men lidt omhu og forsigtighed
skader vel ikke.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Thomas gade

Dato : 13-01-06 00:26

Erik Helmer Nielsen wrote:

>Thomas gade <placeitatgmail.invalid> skrev:
> Tue, 10 Jan 2006 22:41:15 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>Ja, jeg har aldrig haft problemer, men lidt omhu og forsigtighed
>skader vel ikke.

Nej det har du nok ret i, men det har aldrig været min stærke side

Mvh Thomas