MS Windows
briani 27239
Brugernavn i Windows 2000 logon vindue
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-01-06 22:13

Hej

Er der en måde, så det sidst brugte brugernavn i logon vinduet i Windows
2000 Pro Workstation ikke optræder i feltet ved opstarten - således at
feltet brugernavn bare står tomt?

Det er en stand-alone maskine - forbundet til en router/switch med DHCP
og videre til et ADSL modem (TDC). Bruger numeriske ip-adresser når der
skal deles mapper. Ingen domæne.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 22:53

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
>
> Det er en stand-alone maskine - forbundet til en router/switch med DHCP
> og videre til et ADSL modem (TDC). Bruger numeriske ip-adresser når der

Se midt i artiklen:
http://labmice.techtarget.com/articles/securingwin2000.htm

Fra : Max

Dato : 08-01-06 23:05

Hej Axel

> Er der en måde, så det sidst brugte brugernavn i logon vinduet i
> Windows 2000 Pro Workstation ikke optræder i feltet ved opstarten -
> således at feltet brugernavn bare står tomt?

Hvis du bruger Tweak UI, ja så vælg Clear Last User at Logon
under fanen Paranoia.

Mvh Max

Fra : Gabor Budai

Dato : 08-01-06 22:59

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en stand-alone maskine - forbundet til en router/switch med DHCP
> og videre til et ADSL modem (TDC). Bruger numeriske ip-adresser når der

Her er hele to - håber du kan bruge mindst en af dem:

1) den korte version: RegEdit
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000000
- her skal dword-værdien ændres til 1

2) den lange: Gruppepolitik (gpedit.msc)
under Computerkonfiguration -> Windows-indstillinger ->
Sikkerhedsindstillinger -> Lokale politikker -> Sikkerhedsindstillinger skal
du ændre
"Interaktivt logon: Vis ikke seneste brugernavn" fra 'Deaktiveret' til
'Aktiveret'
(nu kan jeg ikke lige huske hvad alt dette hedder i den engelske version)

MVH Gabor

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-01-06 00:30

> [...]
>
> Det er en stand-alone maskine - forbundet til en router/switch med DHCP
> og videre til et ADSL modem (TDC). Bruger numeriske ip-adresser når der

Tusind tak for svarene!