MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ikonerne er væk
Fra : Keldo

Dato : 08-01-06 17:32

hej med jer

Xp home på min pc har lavet ged i den. Alle mine ikoner er væk og de
programmer der var assiosiseret med ikoner starter ikke ved klik mere? Er
jeg ramt a virus, tilsyneladende ikke, men hvad så mon?

Har I nogle forslag?

Keldo

Fra : John

Dato : 08-01-06 21:57

"Keldo" skrev i en meddelelse

> Xp home på min pc har lavet ged i den. Alle mine ikoner er væk og de
> programmer der var assiosiseret med ikoner starter ikke ved klik mere
> Har I nogle forslag?

Hmm..ikke mange bud på dit problem. Går ud fra, at du taler om ikonerne på
skrivebordet. Flere detaljer om, hvorledes det er opstået, kunne måske også
være nyttige. Fx om det er sket i forbindelse med installation eller
af-installation, spil på nettet el lign.

Nogle bud på mulig løsning:

1) Højreklik på skrivebordet, vælg 'arrangér ikoner efter' og check
markéring i 'vis ikoner på skrivebordet'. Hvis det ikke løser problemet, kan
du evt prøve at

2) Starte op i fejlsikker tilstand (tryk F8 under opstart), og derefter
enten:

a) Scanne for virus og spy, eller:
b) Køre en system gendannelse til en dato, hvor fejlen ikke optrådte.

Mvh John

Fra : Joseph Pistone

Dato : 11-01-06 18:02

Som John også skriver er det lidt sparsom info, men none the less tror jeg
muligvis jeg har haft stiftet bekendtskab med problemet på min kærestes
computer.

På den computer var der sket noget med registrerings-databasen således at
computeren ikke vidste hvordan den skulle håndtere *.lnk-filer.. altså de
link-filer som vi kender som genveje. Det betød at alle genveje var fucked,
og at man i stedet var nødt til at starte tingene direkte med *.exe-filen
eller lignende. Problemet kan så ikke løses ved at gå i Stifinder og
associere et program med *.lnk filer, da det jo ikke er noget specifikt
program der skal håndtere dem.

Well, problemet kan løses ved at rode i registrerings-databasen, og jeg
løste det selv ved at kopiere associationen til *.lnk-filerne fra en anden
computers registrerings-database og over på den problemramte computer.

Men jeg har ladet mig fortælle at der er fixes der kan klare problemet for
en, og du kan jo prøve at søge på Google. Det er jo som altid farligt at
pille ved registreringsdatabasen, ihvertfald hvis man som mig, ikke er så
forfærdelig sikker på hvad man præcist piller ved, så tag backups inden du
laver noget om.

Her er et link til forskellige fixes, og jeg vil gætte på at LNK-fix'et
måske kan hjælpe dig, hvis det problem du har, er magen til det jeg har
beskrevet: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Håber du får løst problemerne.

Venlig hilsen
J. Pistone