MS Windows
briani 27239
kan "Documents and Settings" flyttes til a~
Fra : michael bs

Dato : 08-01-06 15:48

Jeg har delt en harddisk i 2 drev. Een til systemdisk (xp) og en til
programmerne. Systemdisken har jeg begrænset til kun 15 gb og resten til
disken med programmer. Af en eller anden grund begynder det at knibe med
pladsen på systemdisken. Der er under 3gb ledig. Kan man flytte noget af
systemet, fx documents and settings fra systemdisk til den anden disk bare
ved at trække den over og vil det ikke få negative konsekvenser?

Eller der en bedre metode?

Eller kan jeg udvide systemdiskpartitionen?

mvh Michael

Fra : jda

Dato : 08-01-06 16:28

On Sun, 8 Jan 2006 15:48:28 +0100, michael bs came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> ved at trække den over og vil det ikke få negative konsekvenser?
>
> Eller der en bedre metode?
>
> Eller kan jeg udvide systemdiskpartitionen?

Hele 'Documents and settings' kan ikke flyttes. Men der er en del af det
der kan. Du kan med stor fordel flytte 'Dokumenter' og 'Favoritter'
mapperne, og det gøres bare ved at højreklikke, trække og vælge 'flyt
hertil' Ikke fordi favoritterne fylder ret meget men så har du dem hvis du
skal geninstallere. Prøv også at kigge på hvor dit mailprogram gemmer dine
mails. Og prøv at kigge i dine to temp foldere, Start -> kør -> %tmp% og
%windir%\temp hvor meget der ligger og få det slettet.

15Gb skulle være OK til XP men det afhænger af hvad du har installeret.
Hvis du har mange spil kunne du overveje at installere nogen af dem på dit
datadrev

Ellers er det en udemærket idé at udvide systempartitionen

--
Jakob

Fra : michael bs

Dato : 08-01-06 16:36

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Ellers er det en udemærket idé at udvide systempartitionen
>
> --
> Jakob

hvordan gør man det?

Mvh Michael

Fra : jda

Dato : 08-01-06 17:56

On Sun, 8 Jan 2006 16:36:03 +0100, michael bs came up with this fine idea
in dk.edb.system.ms-windows:

> hvordan gør man det?

Du skal have fat i noget software der kan gøre det. Der er en trial version
af Partition Magic her: http://www.soft32.com/download_151.html men jeg er
ikke klar over hvilke begrænsninger de har lagt på den som trial. Jeg har
brugt PM i lang tid i en tidligere version men vil ikke umiddelbart
opfordre dig til at smide 70 $ efter projektet. Der er nok andre her i
gruppen der kan anbefale noget billigere eller måske freeware til at gøre
det, men jeg vil ikke anbefale dig software som jeg ikke kender.

--
Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-06 18:04

jda skrev:

>Du skal have fat i noget software der kan gøre det. Der er en trial version
>af Partition Magic her: http://www.soft32.com/download_151.html men jeg er
>ikke klar over hvilke begrænsninger de har lagt på den som trial.

Man kan ikke ændre noget som helst, kun lave en simulation, som
viser, hvad man kan gøre med programmet.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Knud Dam

Dato : 08-01-06 22:18

> [...]
> gruppen der kan anbefale noget billigere eller måske freeware til at gøre
> det, men jeg vil ikke anbefale dig software som jeg ikke kender.

Partition Magic var med i det forrige nummer af Komputer for alle.

Det er et rigtigt godt program til dette formål.

Mvh

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-06 23:41

Den 08-01-06 22.18 skrev Knud Dam følgende:

> Partition Magic var med i det forrige nummer af Komputer for alle.

Hvilket nummer, jeg kan ikke umiddelbart finde programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-01-06 17:27

"michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev:
Sun, 8 Jan 2006 15:48:28 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>programmerne. Systemdisken har jeg begrænset til kun 15 gb og resten til
>disken med programmer. Af en eller anden grund begynder det at knibe med
Har du en masse Temp filer og unødvendige Dokumenter, som
let kan slettes/flyttes?

Hvis ikke, så er der sikkert en masse programmer, der som
default har installeret sig på dit C-drev bag din ryg.
Du kan udmærket flytte disse programmer over til mapper på
dit D-drev med f.eks. stifinder.
Det vil dog som regel kræve at du ændrer tilsvarende
adresser i diverse henvisninger.
Det kan gøres automatisk med programmet 'COA2' (Change of
Address) af Neil J. Rubenking fra Ziff Davis Media.

Erik Helmer Nielsen

Fra : hcma

Dato : 09-01-06 17:39

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:43c12624$0$1861$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> ved at trække den over og vil det ikke få negative konsekvenser?
>
> Eller der en bedre metode?
>
> Eller kan jeg udvide systemdiskpartitionen?

prøv at tage et kig her:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no69

m v h
hcma/-

Fra : jda

Dato : 09-01-06 23:38

On Mon, 9 Jan 2006 17:39:11 +0100, hcma came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> "michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
> [...]

Nu skal man jo passe på ikke at forveksle mappen 'Dokumenter' og mappen
'Documents and Settings' Det er ikke helt det samme
--
Jakob