MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Explorer.exe. programfejl ved opstart m.m.
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-01-06 15:16

Hej NG.

I forbindelsen med opstart får jeg en program fejl på programmet
Explorer.EXE

Der står:
****
Instruktionen ved "0X733e05be" refererede hukommelsen ved "0x733e05be".
Hukommelse kunne ikke "Read".

Klik på OK for at afslutter programmet.

Klik på Annuler for at udføre fejlfinding i programmet
****

Fejlfind virker ikke.

Ved tryk på ok bliver skærmen blank undtagen baggrunds billedet og alle
ikonerne i proces linien kommer ikke frem selvom programmerne kører i
baggrunden.

Er der nogen der ved hvordan dette problem afhjælpes?

Jeg har postet et skærm prit i dk.binær under samme overskrift.

Hilsen

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 15:40

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> I forbindelsen med opstart får jeg en program fejl på programmet
> Explorer.EXE

De specifikke adresser kender jeg ikke, men ved et lignende problem for
noget tid siden, hjalp kun geninstallering af IE.

Kan findes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

( husk at opdatere ved Microsoft efterfølgende)

mvh
Ebbe

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-01-06 16:20

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse
> De specifikke adresser kender jeg ikke, men ved et lignende problem for
> noget tid siden, hjalp kun geninstallering af IE.

> [...]

Hvordan afinstallere jeg min IE - Det er en nyere version end den jeg vil
installere?

Jacob

Fra : John

Dato : 08-01-06 16:50

"Jacob Jørgensen" skrev i en meddelelse

> Hvordan afinstallere jeg min IE

Reparation eller geninstallation af IE, IEFix:
http://majorgeeks.com/download4467.html

Microsoft:
http://support.microsoft.com/?kbid=318378

Mvh John

Fra : N/A

Dato : 08-01-06 16:22

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-01-06 16:22

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse
> Har lige set billedet i dk.binær.
>
> Det ligner en fejl i en Ram-klods
> tjek om de sidder som de skal

Det har jeg lige gjort. Og det ser ok ud.

Jacob

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-01-06 23:40

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan dette problem afhjælpes?
>
> Jeg har postet et skærm prit i dk.binær under samme overskrift.

Nu har jeg prøvet at reparere windows XP uden resultat - fejl er der
stadigvæk.

Er der nogen der har nogle foreslag til havd jeg skal gøre?

Jeg har en mistanke om at fejlen er kommet efter at jeg har installeret Half
Life generation på min PC - men er ikke 100% sikker.

Hilsen

Jacob

Fra : Nørd

Dato : 09-01-06 00:44

> Jeg har en mistanke om at fejlen er kommet efter at jeg har installeret
Half
> Life generation på min PC - men er ikke 100% sikker.

Ja, det lyder sansynligt, prøv at se om HL2 starter op
samtidig med XP
Start / Kør / Msconfig - se i fanebladet Start om HL2 er der
og hvis den er, så fjern fluebenet, ud for, anvend og luk
din PC vil nu genstarte, så kan du se om fejlen er væk.

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 09-01-06 23:15

> [...]
> og hvis den er, så fjern fluebenet, ud for, anvend og luk
> din PC vil nu genstarte, så kan du se om fejlen er væk.

Nu har jeg afinstalleret Half Life og repareret WinXP men uden held.

Er der nogen der har flere ideer?

Hilsen

Jacob