MS Windows
briani 27239
Aktiver windows firewall???
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 08-01-06 14:17

Jeg har lige reinstalleret (og opdateret) WinXP, men jeg kan ikke aktivere
XPs Firewall. Aktivering er forhindret pgra. af instillinger i
gruppepolitik. Jeg har været inde i gruppepolitik med kommandoen gredit.msg,
men det virker temmelig uoverskueligt og Hjælp-funktionen er heller ikke
særlig behjælpelig. Forhåbentlig er her nogen der ved, hvordan jeg sætter
gruppeppolitik så jeg kan aktivere XP Firewall???

mvh. Klaus Eriksen

Fra : jda

Dato : 08-01-06 16:39

On Sun, 8 Jan 2006 14:17:15 +0100, Klaus Eriksen came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> særlig behjælpelig. Forhåbentlig er her nogen der ved, hvordan jeg sætter
> gruppeppolitik så jeg kan aktivere XP Firewall???

Prøv at gå ind i Computerkonfiguration\Administrative
skabeloner\Netværksforbindelser\Windows Firewall

Det punkt der hedder 'Domæneprofil' burde ikke have betydning hvis du ikke
er tilmeldt et domæne, men sørg for at de alle står til 'Ikke konfigureret'
Under Standardprofil start med at sætte det hele til 'Ikke konfigureret'
Hvis det ikke hjælper, eller hvis det allerede står der, kan du jo sætte
'Beskyt alle netværksforbindelser' til aktiveret. Så burde din firewall
være slået til.
Som en sidste udvej, men det kan ikke anbefales, så kan du højreklikke
øverst på 'Lokal computer-politik' vælge 'egenskaber' og deaktivere den
helt.

--
Jakob

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 08-01-06 17:07

Tak for hjælpen, det var præcis løsningen på mit problem.

mvh. Klaus

Fra : jda

Dato : 08-01-06 17:26

On Sun, 8 Jan 2006 17:06:30 +0100, Klaus Eriksen came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> Tak for hjælpen, det var præcis løsningen på mit problem.
>
> mvh. Klaus

Velbekomme.

--
Jakob