MS Windows
briani 27239
Logitech USB tastatur virker kun delvis??
Fra : Sven

Dato : 08-01-06 03:44

Hej.
Logitech G15 USB tastatur virker i BIOS, virker med F8 (sikker mode, alm.
boot osv), inde i Windows, men IKKE når den vil scanne en disk for fejl
under boot.
"Tryk en tast for at annullere diskcheck" og så tæller den 10 sekunder ned
inden den går igang med CHKDSK. På dette stadie virker mit tastatur ikke,
selvom der er kommet lys i taster, og det lille LCD-display er tændt.
Kan man gøre noget ved det (bortset fra, at tilslutte et andet tastatur til
ps2 porten)?
Det er da utroligt, at WindowsXP stadig har problemer med USB keyboard.

Mobo ASUS A8N-SLI
Logitech G15 gamer tastatur

Sven

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-01-06 04:22

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> Det er da utroligt, at WindowsXP stadig har problemer med USB keyboard.

Når scandisk starter er det jo ikke Windows XP, der er jo ingen drivere
indlæst på det stadie.
Så problemet skal løses i BIOS, et eller andet sted i din BIOS kan du vælge
USB Legacy Support (eller burde kunne vælge, kender ikke dit mobo).
Med det sat til skulle tastaturet gerne virke når Windows får lyst til at
skanne disken.

Mvh
Benjamin

Fra : Sven

Dato : 08-01-06 22:10

> [...]
> USB Legacy Support (eller burde kunne vælge, kender ikke dit mobo).
> Med det sat til skulle tastaturet gerne virke når Windows får lyst til at

Prøv at læse min første post igen. Keyboardet VIRKER fint i BIOS, og det
virker fint ved f8-funktionen hvor man kan vælge forskellige boot-metoder,
men når WinXP er halvt indlæst ved CHKDSK, så virker det IKKE. Dvs.
keyboardet virker fint i legacy mode (BIOS og DOS), derfor ved jeg ikke hvad
jeg skal gøre ved det. Og derfor gentager jeg:

Og kan tilføje : "også selvom det virker i BIOS og i DOS"

Sven