MS Windows
briani 27239
Installationsfejl / Forsinket skrivng misl~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 07-01-06 22:46

Hejsa,

Bærbar Acer Aspire 1310 blev mystisk og gik hele tiden kold og jeg fik en
masse blå skærme.

Forsøgte at geninstallere, men fik masser af fejl om at HD ikke fandtes.

Tog den ud og satte den i igen og installation af win xp gik igang. Men ak,
et godt stykke henne i installation skriver den:

"Windows - Forsinket skrivning mislykkedes:

Windows kunne ikke gemme alla data for filen C:\windows\system32. Data er
blevet mistet. Denne fejl kan skyldes en fejl i din computerhardware eller
netværksforbindelse. Prøv at gemme filen et andet sted."

Installationen fortsatte i baggrunden og jeg trykkede ok men fik den samme
fejl igen - blot:

C:\windows\system32\wben\respository\FS\OBJECTS.DATA

Klikker OK igen og installationen er nu fortsat.

Hvad helved drejer det sig om?

ras

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-01-06 23:29

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl igen - blot:
>
> C:\windows\system32\wben\respository\FS\OBJECTS.DATA
>
> Klikker OK igen og installationen er nu fortsat.

Defekt HD, sektorer, kabel eller forkert opsat BIOS. Prøv først at slå en
evt. cashe-skrivning fra i BIOS. Hvis dette ikke hjælper, kør en chkdsk
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx.

Flemming Nielsen

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 07-01-06 23:35

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Defekt HD, sektorer, kabel eller forkert opsat BIOS. Prøv først at slå en
> evt. cashe-skrivning fra i BIOS. Hvis dette ikke hjælper, kør en chkdsk
> [...]

- lyder sgu ikke rart. chkdsk kan jeg vel ikke rigtig komme til at køre idet
jeg har valgt "slet og opret" ny partition (D-partitionen findes i øvrigt
stadigvæk så med held og god vilje kan jeg hive dokumenter og den slags ud
af disken). Maskinen forslog selv en kabelfejl og en chkdsk tidligere i
aften sagde ok til disken. Jeg har haft alle skruerne ude af den bærbare,
men jeg kan sgu ikke få bagpladen af ...

ras

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 08-01-06 00:06

> [...]
> tidligere i aften sagde ok til disken. Jeg har haft alle skruerne ude af
> den bærbare, men jeg kan sgu ikke få bagpladen af ...

Hvis du starter maskinen op på XP skiven og vælger reparation, kan du køre
en checkdisk. Jeg har lavet en Knoppix cd (Linux), som starter maskinen op
på cd-rommen, og derfra kan jeg kopiere data over på en anden computer. Det
ville nok være en god ide at gøre det først. Så kan du også se om HD virker,
eller det kun er XP der ikke vil kendes ved den.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Flemming Nielsen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-01-06 17:03

> [...]

virker,
> eller det kun er XP der ikke vil kendes ved den.

- ok, jeg prøver at vælge "reparer" ... jeg skal lige have skaffet et kabel,
så tager jag HD ud og kopiere dokumenter og den slags ...

ras

Fra : Kell Petersen

Dato : 28-01-06 01:39

Det mest normale er , at man har monteret kablerne forkert, til disken
Så stikket som er master sidder på disken slave, eller lign...

Havde selv et IDE - PCI kort siddende, og der havde jeg sat 2 diske til
samme stik ,og så meldte den , samme fejl..
Efter jeg gav hver diske sin egen Bus , og stik ,, opførte den sig pænt
igen..
Desuden stod der også i manualen at hvis man kun tilsluttede 2 diske ,
skulle de side på hver port..:)