MS Windows
briani 27239
Xcopy kun af filer eller mapper, der er ny~
Fra : Per Münster

Dato : 07-01-06 16:37

Goddag,

Jeg ønsker ugentligt at kopiere mine filer fra en medieserver til en anden
server,f or ikke at miste dem. Men da det er mange data over wireless så
tager det faktisk for lang tid til at være praktisk. Derfor ønsker jeg kun
at kopiere det som er kommet til (eller er ændret). Jeg tester ved at
afbryde mit script med control-c.

Når jeg så genoptager lige efter, så fortsætter jobbet hvor det slap. Men nu
ser det efter et par dage ud som om den har glemt hvor langt den kom og vil
derfor kopiere det hele igen.

Jeg vedlægger en af kopieringslinerne. Hvis der er nogen med stærke
dos-færdigheder, der kan kommentere mine parametre, så vil jeg blive glad.

xcopy e:\deling\Music\*.* \\samba2\hcbackup\Music\ /M /S /Y

Med venlig hilsen

Per

Per Münster

Tel. +45 3696 8953
Mob: +45 4053 6853 | Fax: +45 7452 4151
E-mail: pm@communicate.dk
Skype : permunster999 (www.skype.com)

Proweb Kommunikation | Aastrupvej 76 | 6100 Haderslev
www.communicate.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-01-06 18:02

"Per Münster" <pm@communicate.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men nu ser det efter et par dage ud som om den har glemt hvor langt
> den kom og vil derfor kopiere det hele igen.

Kan du ikke bruge et backup-program?
Jeg bruger SyncBack i Freeware-udgaven, og den klarer fint det, du
efterlyser.
http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse.html

mvh
Preben

Fra : Per Münster

Dato : 08-01-06 13:41

Ja det ville være dejligt, men problemet er at jeg støder i en
limit-problematik på filserveren, der handler om filens størrelse (vist 2
gb).

MVH

per Münster

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-01-06 16:08

> [...]
> Ja det ville være dejligt, men problemet er at jeg støder i en
> limit-problematik på filserveren, der handler om filens størrelse

Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår dit problem, for programmet jeg
nævner laver ikke backup til én stor fil, men back'er derimod filerne
op, som de er.
Begrænsning på filstørrelse (4GB) forekommer i Windows kun hvis disken
er FAT32 formatteret. Hvis den er NTFS formatteret, er grænsen så vidt
jeg husker 8TB.

mvh
Preben

Fra : emj

Dato : 07-01-06 18:12

Per Münster skrev:

>xcopy e:\deling\Music\*.* \\samba2\hcbackup\Music\ /M /S /Y

Jeg bruger følgende fra min HD til en ekstern HD på USBporten

XCOPY/S/M C:\Dokumenter M:\dokumenter

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-01-06 18:36

Per Münster wrote:
> ændret). Jeg tester ved at afbryde mit script med control-c.

Hvis du skriver

xcopy /?

- så får du en udemærkket hjælp til alle parametre.

Ummiddelbart vil jeg tro, at du kan bruge parametren:

/D:m-d-y

- hvor m=måned, d=dag og Y=år for sidste kopiering

Så kopierer den alle filer, der er ændret efter denne dato.

Ovenstående er fra en engelsk XP - jed ved ikke om det er samme rækkefølge
(m-d-y) i den danske ?

Jan

Fra : Snuden

Dato : 07-01-06 18:44

On Sat, 7 Jan 2006 16:37:05 +0100, "Per Münster" <pm@communicate.dk>
wrote:

> [...]
>dos-færdigheder, der kan kommentere mine parametre, så vil jeg blive glad.
>
>xcopy e:\deling\Music\*.* \\samba2\hcbackup\Music\ /M /S /Y

mm.. den burde kun kopiere ændrede filer, men du kan prøve at tilføje
/D:

xcopy E:\Deling\Music\*.* \\samba2\Hcbackup\Music\ /M /S /Y /D

For en forklaring på XCOPY's switche kan du taste
XCOPY /?
i din kommandoprompt.
--
Snuden

Fra : Henrik4100

Dato : 08-01-06 10:57

> [...]
> E-mail: pm@communicate.dk
> Skype : permunster999 (www.skype.com)
>
> Proweb Kommunikation | Aastrupvej 76 | 6100 Haderslev
Hej

Jeg bruger denne.
Og den gør lige hvad det er du gerne vil.

kopiere nye filer ind og overskriver gamle, som der har været rettet i

XCOPY [fra] [til] /s/E/d /Y

MVH
Henrik

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-01-06 14:21

"Per Münster" <pm@communicate.dk> wrote in message
> [...]
> tager det faktisk for lang tid til at være praktisk. Derfor ønsker jeg kun
> at kopiere det som er kommet til (eller er ændret). Jeg tester ved at

Brug robocopy den kan hvad du ønsker, er på ressourse kit'et til serveren.