MS Windows
briani 27239
NU: WinXP Home - kan jeg få lagt XP PRO in~
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 11:41

Hej.

Det har garanteret ofte været oppe før, men så er det også det nemmere at
forklare

Jeg har en maskine med XP Home lagt ind. Min harddisk er fra ny lavet med 3
partitioner. Et C:drev der er kaldt boot som er selve "harddisken", et
d-drev der hedder backup, der har drivere og forskellige værktøjer liggende
og et e-drev der hedder recovery som vist skal bruges, hvis computeren skal
geninstalleres.

Samtidig har jeg pga. behov for IIS overvejet at købe en XP Pro udgave.

Men kan den installeres på en eller anden måde uden at jeg

1) skal til at lægge alle programmer m.v. ind igen
2) at der går data tabt fra mine D og E drev

Fra : hcma

Dato : 07-01-06 13:31

"Michael Sørensen" <ms1 (a) skindbeni . DANMARK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1) skal til at lægge alle programmer m.v. ind igen
> 2) at der går data tabt fra mine D og E drev

ja, det kan du sagtens, du laver bare en upgrade af HE til Pro
m v h
hcma

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 14:57

> [...]
liggende
> og et e-drev der hedder recovery som vist skal bruges, hvis computeren

De kører helt godt de Medion-maskiner, ikke

mvh
Ebbe

Fra : emj

Dato : 07-01-06 16:37

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev:

>De kører helt godt de Medion-maskiner, ikke

Jo, de kan varmt anbefales. Ingen problemer med dem.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 00:15

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> Jo, de kan varmt anbefales. Ingen problemer med dem.
> Hilsen emj

Ved det. Kunne genkende partition-navne.

mvh
Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 19:43

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> liggende
> skal
>>

> De kører helt godt de Medion-maskiner, ikke

Var det ironisk eller? (Ja nu blev jeg nysgerrig. Har jo næsten lige
anskaffet maskinen)

Tillægsspørgsmål: Ved at formatere computeren, bliver partitionerne så
"ødelagt" så jeg ikke kan gendanne disse med recovery disken (E-drevet)

Fra : emj

Dato : 08-01-06 22:35

>Hej.
>
>Var det ironisk eller? (Ja nu blev jeg nysgerrig. Har jo næsten lige
>anskaffet maskinen)

Det var bestemt ikke ironisk ment fra min side. Det er virkelig en
glimrende PC, du har købt.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 02:01

> [...]
>
> Tillægsspørgsmål: Ved at formatere computeren, bliver partitionerne så
> "ødelagt" så jeg ikke kan gendanne disse med recovery disken (E-drevet)

Det var skam heller ikke ironi fra min side. Jeg er selv meget tilfreds med
min. Den er vel omkring 3år gammel nu, og nul problemer.

Mht formattering. Nej, sålænge det er c-drevet du formatterer, så har du jo
hele din recovery på e-drev, det sætter maskinen op, så den er som den dag
du startede den første gang. ( Husk at opdatere Windows efterfølgende )

mvh
Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 15:58

> [...]
> du startede den første gang. ( Husk at opdatere Windows efterfølgende )

OK - tak for det