MS Windows
briani 27239
"pile" på iconer
Fra : goofy

Dato : 05-01-06 19:26

Hej NG

Det irriterer mig at se " pile" på iconerne på skrivebordet.
Hvordan fjerner jeg dem?
Jeg har prøvet tweak ( den fra powertoys) og Tweak power pack
2005 uden at finde det jeg søgte.
Jeg mener dog at det kan lade sig gøre, så er der nogle flinke
mennesker derude der kan hjælpe?
På forhånd tak

Steen Vinbæk

Fra : Ole C

Dato : 05-01-06 19:41

goofy skrev blandt andet:

> Det irriterer mig at se " pile" på iconerne på skrivebordet.
> Hvordan fjerner jeg dem?
> Jeg har prøvet tweak ( den fra powertoys)

Jamen, det bør da kunne lade sig gøre med Tweak UI - under
Explorer>Shortcut - og så en prik i None.
Ellers kan du finde hvordan du gør det med en ændring i Registry et eller
andet sted her:
http://www.winguides.com/registry/

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-06 20:25

Den 05-01-06 19.41 skrev Ole C følgende:

> Jamen, det bør da kunne lade sig gøre med Tweak UI - under
> Explorer>Shortcut - og så en prik i None.

Det er også muligt at fjerne teksten "Genvej til", læs hvordan her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-tweakui-trin.html#mange
Afsnittet efter handler om at fjerne pilen, som beskrevet ovenfor men
med en illustration til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : goofy

Dato : 05-01-06 21:27

Hej Ole

> Jamen, det bør da kunne lade sig gøre med Tweak UI - under
> Explorer>Shortcut - og så en prik i None.

Takker for dit svar, det første man bliver blind på er øjnene,

Steen Vinbæk

Fra : Ole C

Dato : 06-01-06 00:01

goofy skrev blandt andet:

> Takker for dit svar, det første man bliver blind på er øjnene,

Bare det ikke er en permanent tilstand, er alt jo godt.....

--
vh
Ole C

Fra : reno

Dato : 05-01-06 19:41

prøv tweak fra powertoys.
explore - shotcut - shotcut overlay - none.
mvh. reno

Fra : Ole H

Dato : 05-01-06 20:01

> [...]
> finde det jeg søgte.
> Jeg mener dog at det kan lade sig gøre, så er der nogle flinke mennesker

(Win XP gør som nedenståede) kan ikke huske om man kan ændre i w98 det er
for længe siden!!!!
Kontrolpanel - mus - makør, find det tema du ønsker og skift så din pil på
musen.

Ole H

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 05-01-06 20:09

goofy skrev:

> [...]
> 2005 uden at finde det jeg søgte.
> Jeg mener dog at det kan lade sig gøre, så er der nogle flinke

Luk registreringsdatabasen op ved at køre "regedit"
Her skal du slette værdien 'IsShortCut' fra følgende nøgler:
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
[HKEY_CLASSES_ROOT\piffile]
[HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut]

Vælg at omdøbe genvejen, eks. sætter du