MS Windows
briani 27239
Hvordan er det med bundkortsdrivere og xp ~
Fra : Jakob

Dato : 05-01-06 15:41

Jeg skal til at installere 2 ældre maskiner hvor jeg intet har i form af
originale cd med drivere etc.

Jeg kender ikke komponenterne i maskinerne og vil derfor lige høre
hvordan den korrekte procedure er ved installation af xp. Skal jeg finde
ud af hvilke stumper den er bygget op af og surfe nettet tyndt for
bundkortdrivere etc.. Eller kan man skal man blot installere xp og finde
lydkort og skærmkortsdrivere ??

Håber nogen kan hjælpe.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-06 22:32

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af hvilke stumper den er bygget op af og surfe nettet tyndt for
> bundkortdrivere etc.. Eller kan man skal man blot installere xp og finde

Find ud af hvad bundkortet hedder og besøg så producenten og find de
drivere, som pgl. stiller til rådighed. Det er forskelligt, hvor mange
drivere der skal til. Men generelt er det nok chipsetdrivere,
lydkortdrivere, netkortdrivere. Men det afhænger helt og aldeles af dit
bundkort.

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 06-01-06 00:27

In article <43bd9060$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurtanospam@privat.dk says...

> [...]
> drivere der skal til. Men generelt er det nok chipsetdrivere,
> lydkortdrivere, netkortdrivere. Men det afhænger helt og aldeles af dit

ØV så er der ingen vej udenom. Det er noget ældre stas så det bliver nok
en kamp, men ok tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-01-06 01:21

> In article <43bd9060$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
>
> ØV så er der ingen vej udenom. Det er noget ældre stas så det bliver nok
> [...]

Det plejer da ikke at være det store problem.
Åben kabinettet og se på bundkortet. Der plejer navnet at stå.
Så går du i google og skriver "bundkortsnavn og model drivers" så får man
ofte et direkte link.
Hvis nu det f.eks. er et ecs kort som hedder k7s5a så skriver du
ecs k7s5a drivers

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 06-01-06 01:29

In article <43bdb7dc$0$130$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurtanospam@privat.dk says...

> Det plejer da ikke at være det store problem.
> Åben kabinettet og se på bundkortet. Der plejer navnet at stå.

Du har nok ret der er et element af dovenskab i det, men du ved jeg var
mest intereseret i quick and dirty :0)

--
Venlig hilsen

Jakob