MS Windows
briani 27239
Lave en genvej
Fra : Kim Hansen

Dato : 04-01-06 22:17

Hej

Kan det lade sig gøre at lave en genvej hvor man trykker på 3 taster
samtidigt og maskinen så lukker ned?
Jeg bruger Win-XP, og havde tænkt mig at bruge
CTRL-ALT-SPACE

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn

Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-06 00:04

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samtidigt og maskinen så lukker ned?
> Jeg bruger Win-XP, og havde tænkt mig at bruge

Hvis du kan nøjes med en knap, skal du bare lige trykke på powerknappen på
selve computeren. Så laver den en kontrolleret nedlukning, medmindre du helt
undtagelsesvis skulle sidde ved en at maskine.

Kurt

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-01-06 00:10

> Hvis du kan nøjes med en knap, skal du bare lige trykke på powerknappen på
> selve computeren. Så laver den en kontrolleret nedlukning, medmindre du
> helt undtagelsesvis skulle sidde ved en at maskine.

det er nu vist også set at en ATX kan indstilles til bare at klippe
strømmen, men langt de fleste vil med standard instillinger opføre sig pænt
og lukke ned.

Fra : jce

Dato : 05-01-06 02:10

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-01-06 09:04

On Thu, 5 Jan 2006 00:04:06 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>selve computeren. Så laver den en kontrolleret nedlukning, medmindre du helt
>undtagelsesvis skulle sidde ved en at maskine.

Det kunne jeg godt, men computeren står lidt væk fra mig og med
siden til, så jeg skal rundt om den.

Fra : Max

Dato : 05-01-06 09:31

Hej Kim

> Det kunne jeg godt, men computeren står lidt væk fra mig og med
> siden til, så jeg skal rundt om den.

Er der ingen ekstra knapper på dit tastatur der kan
defineres til at slukke maskinen ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 10:56

> Det kunne jeg godt, men computeren står lidt væk fra mig og med
> siden til, så jeg skal rundt om den.

Hvis du kan nøjes med en genvej på skrivebordet, kunne du kigge lidt på
kommandoen "shutdown" (shutdown -?) for at få en parameteroversigt
Eksempelvis en "shutdown -s -t 10" lukker maskinen efter 10 sekunder

/karsten