MS Windows
briani 27239
Planlagte opgaver hvor ?
Fra : Hagar

Dato : 03-01-06 22:45

Hej i gruppen

Min tidligere tråd døde hen, så jeg starter lige en ny
Jeg har lavet en planlagt opgave, chkdsk, inde fra windows, den går i
konflikt med en rep. jeg har lavet fra min XP Pro cd. Denne planlagte
opgave, hvor ligger den, hvis jeg skal finde den ? Jeg kunne forstille mig
at sætte min master HD som slave i en usb-skuffe, og så finde mappen, eller
filen med denne planlagte opgave, men jeg aner vitterligt ikke hvad jeg skal
lede efter. Skulle der være en der der kunne give et tip ?

Hagar

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-01-06 23:07

> [...]
> skal
> lede efter. Skulle der være en der der kunne give et tip ?

de ligger i C:\WINDOWS\Tasks jeg skal dog ikke lige kunne sige om der er
referencer til dem fra registry, så om de rent faktisk forsvinder ved bare
at slette dem tør jeg ikke sige.

- FF

PS. At dømme efter din tidligere tråd, tror du ikke snart det er den tid på
året hvor du skal geninstallere maskinen ? Det er ikke skrevet for at være
spydig, men at installere forfra havde vist været hurtigere.

Fra : Hagar

Dato : 03-01-06 23:30

> [...]

> året hvor du skal geninstallere maskinen ? Det er ikke skrevet for at være
> spydig, men at installere forfra havde vist været hurtigere.

Tak for svaret, det vil jeg undersøge så snart jeg kommer hjem fra job i
morgen.

Det med at installere om, der har du nok ret, det burde være på tide, efter
den nu har kørt 4 år uden de helt store problemer
Grunden til at jeg ikke installere om lige nu, er at der lige er nogle data
jeg vil redde, og så havde det også været rart at finde ud af hvordan
problemet løses, det er jo en lille sejer i sig selv

Hagar

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-01-06 23:52

> [...]
> jeg vil redde, og så havde det også været rart at finde ud af hvordan
> problemet løses, det er jo en lille sejer i sig selv

jeg kender det godt selv, man kan blive stædig. det med at redde data kan du
klare ved at smække disken i en anden maskine og kopiere hele møget, det kan
måske godt være mange data, men til gengæld har du en kopi af alt, så den
fil du et par måneder senere kommer til at savne også kan findes.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 04-01-06 08:35

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så den fil du et par måneder senere kommer til at savne også kan findes.

Jeg bruger Knoppix (Linux) til at starte maskinen op på cd-rom, og derfra
kopierer jeg mine data over på en anden datamat.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Flemming Nielsen